Jalakäijates segadust tekitav TLÜ foori lahendus jääb paika ({{commentsTotal}})

Foto: Siim Lõvi/ERR

Kuigi Tallinna ülikooli trammipeatuse juurde paigaldatud foorisüsteem tekitab siiani jalakäijates segadust ja ohtlikke olukordi, on lahendus linna kinnitusel optimaalne ja võimalikest parim.

Kooliaasta algusest töötav foor projekteerite nuppudega nõudluspõhiselt, kuid see lahendus ei töötanud ning esimesel nädalal vilkus foorides lihtsalt kollane, autojuhte hoiatav tuli.

Nüüd töötab foor nii, et jalakäijate roheline kutsutakse välja tsükliliselt ja väljakutse toimub koordineeritult eelnevate ristmikega ja võimalikult üheaegselt Kadriorgu suunduva trammi saabumisega.

Transpordiameti liikluskorralduse osakonna liiklusseadmete peaspetsialist Raimond Nõugast ütles ERR-ile, et kriitilise tähtsusega on Kadrioru suunas liikuva trammi peatumine ja seejärel tekkiv jalakäijate faas fooritsüklis.

Nõugast märkis, et kuigi trammi liikumist võivad takistada erinevad tegurid, on jalakäijate teeületuse ooteaeg 90 protsendil juhtudest maksimaalselt 10 sekundit.

"Kadriorust kesklinna suunas liikuva trammi saabumine peatusesse on vähem etteennustatav ja seega seda me arvestada ei saa," selgitas ta.

Nõugast ütles, et olenemata trammi peatumise hetkest, peavad jalakäijad teadma ja täitma elementaarset osa liiklusseadusest.

Praktikas tuleb probleem sellest, et kui varasema reguleerimata ülekäiguraja puhul jõudis jalakäija ka vastassuunas liikuvale trammile, siis nüüd võib trammi peatumise ajaks põleda fooris punane tuli.

Samuti ei täida paljud jalakäijad kohustust väljuda trammist otse kõnniteele. Selle meeldetuletamiseks on ülekäigurajal viimased kaks päeva töötanud ka reguleerija, kes seda inimestele meelde tuletab [vaata lisatud videost].

Nõugast ütles, et sõidukite läbilaske võime ei ole foori paigaldamise tõttu kahanenud, kuna reguleerimata ülekäigu raja korral pidid sõidukijuhid andma teed kõigile jalakäijatele kes saabusid kaootiliselt ristmikule ja liiklustakistus sõidukitele oli tipptundidel suurem.

"Samuti on sõidukite liikumise koordinatsioon ristmike vahel hea. Kokkuvõtvalt võib öelda, et suurenes seaduskuulekate liiklejate ohutus ja ei vähenenud läbilaskevõime. Jalakäijate poolne punasega teeületus põhjendusega, et soovitakse jõuda vastassuunas liikuvale trammile ei ole aktsepteeritav. Meie korduvad vaatlused näitasid, et peagi tuleb uus tramm," lisas ta.

Toimetaja: Priit Luts



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: