Rõivatootjate esindaja: Baltika otsus annab ettevõttele uue hingamise ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Erlend Štaub

Baltika otsust lõpetada Eestis tootmine ei tule võtta negatiivse uudisena, vaid kui ettevõtte omanike ja tegevjuhtkonna soovi anda ettevõttele uus hingamine, leiab Eesti rõiva- ja tekstiililiidu tegevjuht Ruta Rannala.

"Nende inimeste osas, kes jäävad tööta Ahtmes, oleme me juba suhelnud teiste Ida-Viru ettevõtetega ja nad saavad tööd teistes ettevõtetes. Tallinna töötajatega ei näe ma üldse mingit probleemi - meil on sektoris suur tööjõu puudus ehk vaja on nii töölisi, insenere kui ka tootmisjuhte," rääkis Rannala Vikerraadio saates Uudis+.

Lisaks Eestis tootmise lõpetamine koondab Baltika näiteks Montoni, Mosaici ja Bastioni brändid Montoni nime alla.

Rannala sõnul on Baltika oma brände jõuliselt arendanud ja nende brändide portfell on olnud siiani väga suur.

Rannala peab ka õigeks, et Baltika otsustas säilitada oma premium-brändid ehk Baltmani ja Ivo Nikkolo. "Neile võiks isegi veelgi enam panustada. On ju Baltika olnud alati keerukamate ja nõudlikumate rõivaste tootja ja disainifirma."

Rannala tunnistas, et Baltika on Eesti moedisaineritele olnud põhiline tiibade sirutamise koht läbi aastakümnete. "Ja inimesed, kes on Baltikast tuule tiibadesse saanud, tegelevad nüüd oma brändide arendamisega. See pole toonud ettevõttele küll otsest rahalist kasu, aga on olnud väga kasulik ühiskondlik - toetab ju Baltika näiteks EKA moeeriala."

Rannala sõnul pole selles, et rõivaid disainitakse ühes kohas ja toodetakse mujal, midagi erilist, pigem on see tänapäeva rõivatööstuses reegel.

"Võtame Iittala ja Marimekko, mille disain on Soomes, aga tootmine mujal. See on suund, kuhu rahvusvaheline moekaubandus on ammu liikunud. Euroopas toodetakse luksusklassi tooteid, aga Baltika ja ka Sangar on olemuselt massimoe ettevõtted. Ja nende tooteid on võimalik toota ka mujal."

Peale Veerenni moetänava Baltika muid kaubanduspindu ei oma ja Rannala sõnul on mõistlik, et opereeritakse rendipindadel.

"See annab ettevõttele paindlikkuse. Kui äri mingis kohas ei õigusta, siis saab asjad kiiresti ümber vaadata. Kuid ka see, et tugev bränd omab müügikohti, on tähtis. See annab võimaluse pakkuda kleindile teenindust, mida kleint ootab."

Toimetaja: ERR

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: