Airbus kiitis Magnetic MRO kabiinielementide tehase heaks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Magnetic MRO juht Risto Mäeots
Magnetic MRO juht Risto Mäeots Autor/allikas: Priit Mürk/ERR

Lennukitootja Airbus kinnitas Eestis asuva kabiinielemente tootva tehase sobivust ning alates esmaspäevast on tehase omanikul, Magnetic MRO-l ülevaade lennukitootja hangetest, ütles Magnetic MRO juht Risto Mäeots.

Märtsis sõlmisid Magnetic MRO ning Airbus lennukite hoolduslepingu Euroopa lennukitootja õhusõidukite tugiteenusteks ja hoolduseks. Eelmisel aastal Eestisse toodud tehas sai kolmapäeval kinnituse, et on lennukifirmale sobiv ning saab nüüd hangetel osaleda.

"Reaalselt on tootmine olemas. Airbusi tehas täna kinnitas, et neile sobib meie tehas ja alates sellest nädalast hakkame saama ametlikult Airbusi hangetest ülevaadet. Kõik hanked, mis Airbus välja paneb, neid hakkame nägema," ütles Mäeots Eesti lennundusjuhtide pressikonverentsil.

"Kui me nüüd hankes osaleme ja võidame, siis võime toota kabiinielemente paarile tuhandele uuele Airbusi lennukile. See on suur turg ja meil on kõik võimalused olemas," lisas ta.

Eesti lennundusettevõtete juhid räägivad suud puhtaks Autor/allikas: Priit Mürk/ERR

Eesti lennunduse murekohana tõid pressikonverentsil osalenud välja laiema avalikkuse teadlikkuse puudumise, lisades, et kuna lennundus on suur tuluallikas nii riigile kui ka töötajale, ei ole valdkonna kasvatamisele küllalt tähelepanu antud.

Mäeots ütles ERR-ile, et küllaldasi meetmeid pole lennundusele Eestis loodud.

"Ei räägi mitte puusalt, vaid tean ka fakte. Magnetic MRO omab tütarettevõtet Hollandis, kes omakorda omab mehitatud jaamasid erinevates lennujaamades Euroopas ja Aafrika mandril ja näeme, kuidas erinevad riigid käituvad. Võin näitena tuua, et näiteks Saksamaal on meile öeldud, et meie töötajad saavad seal kuni järgmise aasta keskpaigani dotatsiooni. Eestis teatavasti siis juuni lõpuni," ütles Mäeots.

Ta tõi välja, et võimalusi meetmeteks on mitmeid, näiteks võiks pakkuda ettevõtetele maksusoodustusi ja rendipuhkusi.

X/Fly juht Jan Palmer tõi sektori probleemina välja, et Eestil on ühe ainsana Euroopa riikidest tegemata kodutöö selles osas, mis lennud ja sihtkohad tegelikult vajalikud ja olulised on.

"Arutlused on samad üle Euroopa, aga üks asi, mis Eestil tegemata on, on kodutöö, et mis ja milliseid ühendusi on absoluutselt vaja. Keegi ei tea, räägime ainult sagedusest, aga peame aru saama, mis on riigile vajalik. Kõik teised riigid on seda teinud, siin ei räägi keegi sellest. Kõik tahavad aina rohkem, aga ei tea miks," ütles Palmer.

Toimetaja: Kristjan Kallaste

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: