Rongipiletite müük on taastunud
Elroni piletimüügisüsteemile suunatud küberrünne on tõrjutud ja rongipiletite müük taastunud, teatas Elron. Rünnete tõttu oli alates kolmapäeva pärastlõunast häiritud rongipiletite ostmine veebist, rongide piletimasinatest ja klienditeenindajate terminalidest.
Elroni klienditeenindusjuht Ardo Roosenberg ütles, et olukord on hakanud paranema, kuid Ridango hallatava piletimüügikeskkonna vastu suunatud küberrünnakute tõttu võib endiselt piletimüügis ette tulla tõrkeid.
"Piletit on kindlasti võimalik osta rongis klienditeenindajalt sularaha eest, enamasti töötavad ka rongis asuvad piletimasinad ja klienditeenindajate terminalid. Küberrünnetest tingitud ebamugavuste vältimiseks palume reisijatel võtta igaks juhuks kaasa pileti soetamiseks sularaha," lausus ta.
Kuna piletimüügisüsteemiga on seotud ka Elroni sõiduplaaniotsing, siis võib seegi olla aeg-ajalt kättesaamatu või väga aeglane. Elroni sõiduplaane saab aga vaadata ka aadressilt https://elron.ee/soiduinfo/soiduplaanid.
Ridango tegeleb Roosenbergi kinnitusel olukorra lahendamisega.
Intsidendist on teavitatud riigi infosüsteemi ametit (RIA).
Ridango juht Erki Lipre teatas, et küberrünnakud häirisid piletimüügi teenuste kättesaadavust, kuid agressorriigi toetajate rünnakud on nüüd peatatud.
"Tegime ja teeme tihedat koostööd riigi Infosüsteemi ametiga ja neljapäeva keskpäevaks oli ühistranspordi süsteemide sujuv toimimine taastatud," lausus ta.
Küberrünnakud mõjutasid viimastel päevadel ühistranspordifirmade piletimüügiteenuste kättesaadavust, kuna Ridango koges järjestikuseid Distributed Denial-of-Service (DDoS) tüüpi küberrünnakuid, mis omakorda tekitasid tõrkeid ühistranspordi pileti ostmisel ja valideerimisel.
Toimetaja: Karin Koppel, Marko Tooming