Toyota on lähedal revolutsioonilise akutehnoloogia masstootmisele
Maailma suurim autotootja Toyota teatas, et juba varsti saab võimalikuks tahkisakude (solid-state batteries) masstootmine.
Kui tavalistes liitiumakudes kasutatakse elektrolüüti ehk elektrit juhtivat lahust, siis tahkisakudes on kõik komponendid tahked.
Tahkisaku võimaldaks vältida elektriautode akusid painavaid probleeme nagu aeglane laadimine ja tulekahju risk, kuid selliste akude masstootmine on seni olnud tehnoloogiliselt liiga keeruline.
Nüüd väidab Toyota, et nemad on suutnud arendada tootmisprotsessi, mis võimaldab toota tahkisakusid sama kiiresti kui tavalisi akusid.
Toyota soovib hakata tahkisakusid massiliselt tootma 2027. või 2028. aastal. Toyota tahkisakud peaksid võimaldama elektriautodel sõita ühe laadimise pealt kuni 1200 kilomeetrit. Aku saaks laadida kõigest 10 minutiga, mis on mitu korda kiirem praegustest võimalustest.
Samas pidi Toyota minevikus juba tahkisakude arenduse tähtaegu edasi lükkama, mistõttu osa analüütikuid kahtleb, kas Toyota on võimeline lubatud tähtajaks masstootmisega alustama.
Suurimad tahkisakusid puudutavad probleemid on seotud nende vedeliku- ja hapnikutundlikkusega.
Lisaks Toyotale tegelevad tahkisakude arendamisega Hiina ja Lõuna-Korea ettevõtted. Hiina akutootja CATL lubab alustada tahkisakude masstootmisega aasta lõpuks ning Lõuna-Korea ettevõte Samsung SDI tegi juba valmis esimese tahkisakude tootmise prooviliini.
Toimetaja: Mark Gerassimenko
Allikas: Financial Times