Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Taavi Aas kaitses opositsiooni ees tasuta ühistransporti
Tallinna abilinnapea Taavi Aas kinnitab, et tasuta ühistranspordile üleminekuks on raha olemas ja kulutused ei tule teiste valdkondade arvelt, opositsioonierakonnad IRL ja sotsiaaldemokraadid soovivad aga volikogu erakorralise istungi kokkukutsumist.
Tallinna linnavolikogu arutas pealinna ühistranspordi probleeme. Abilinnapeal Taavi Aasal tuli ühistranspordi arengust aru anda pooltühjas volikogu saalis, kuid see ei pärssinud küsimuste teravust, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"On uskumatu, et linnavalitsus keeldub täitmast volikogu antud ülesannet esitada 2010. aastaks uus ühistranspordi arengukava. Täna tehakse kõiki neid muudatusi kabinetivaikuses ja avalikkus kuuleb neist alles tagantjärele, see on meie peamine kriitika," ütles Tallinna linnavolikogu SDE fraktsiooni esimees Jaak Juske.
Abilinnapea selgitas, et arengukava on läbinud avaliku arutelu, kuid ametlikku kinnitust tõesti veel ei ole. Aasa sõnul pole õige, et ühistranspordi arutelul rebitakse üksikuid teemasid kontekstist välja, sest kõike arendatakse koos, nii tasuta ühistransporti, bussiradu, uut piletisüsteemi, prioriteedisüsteemi ristmikel, kui uut veeremit. Palju vastukaja tekitanud bussirajad aga on ennast juba õigustanud.
"Küll aga, mida saab öelda, on see, mida on rääkinud ühistranspordi juhid ja mida näitavad lühiajalised vaatlused, et ühistransport kesklinnas püsib graafikus, mis on kõige tähtsam nende radade juures," ütles Aas.
Volikogu opositsioon ootab linnavolikogu esimehelt Toomas Vitsutilt lähema kolme nädala jooksul vastust, millal kutsutakse pealinna ühistranspordi teema arutamiseks kokku erakorraline volikogu istung.
"Ma arvan, et kõige suurem küsimuse koht täna on maksumus, sest ei siin infotunnis ega ka varem ei ole saanud vastust küsimusele, kui palju läheb linnavalitsuse uus plaan maksma. Ei ole olemas tasuta lõunaid ja ole ka üheski riigis olemas tasuta ühistransporti, selle maksavad kinni maksumaksjad," nentis Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees Õnne Pillak.
Taavi Aas vastas, et Tallinna veevärgi ja kanalisatsiooni väljaarendamine on lõppenud ja lõppemas ka maksed selle väljaehitamise eest. "Need maksed on olnud samas suurusjärgus, mis on saamata jääv tulu, ehk 12 miljonit eurot," sõnas ta.
"On uskumatu, et linnavalitsus keeldub täitmast volikogu antud ülesannet esitada 2010. aastaks uus ühistranspordi arengukava. Täna tehakse kõiki neid muudatusi kabinetivaikuses ja avalikkus kuuleb neist alles tagantjärele, see on meie peamine kriitika," ütles Tallinna linnavolikogu SDE fraktsiooni esimees Jaak Juske.
Abilinnapea selgitas, et arengukava on läbinud avaliku arutelu, kuid ametlikku kinnitust tõesti veel ei ole. Aasa sõnul pole õige, et ühistranspordi arutelul rebitakse üksikuid teemasid kontekstist välja, sest kõike arendatakse koos, nii tasuta ühistransporti, bussiradu, uut piletisüsteemi, prioriteedisüsteemi ristmikel, kui uut veeremit. Palju vastukaja tekitanud bussirajad aga on ennast juba õigustanud.
"Küll aga, mida saab öelda, on see, mida on rääkinud ühistranspordi juhid ja mida näitavad lühiajalised vaatlused, et ühistransport kesklinnas püsib graafikus, mis on kõige tähtsam nende radade juures," ütles Aas.
Volikogu opositsioon ootab linnavolikogu esimehelt Toomas Vitsutilt lähema kolme nädala jooksul vastust, millal kutsutakse pealinna ühistranspordi teema arutamiseks kokku erakorraline volikogu istung.
"Ma arvan, et kõige suurem küsimuse koht täna on maksumus, sest ei siin infotunnis ega ka varem ei ole saanud vastust küsimusele, kui palju läheb linnavalitsuse uus plaan maksma. Ei ole olemas tasuta lõunaid ja ole ka üheski riigis olemas tasuta ühistransporti, selle maksavad kinni maksumaksjad," nentis Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees Õnne Pillak.
Taavi Aas vastas, et Tallinna veevärgi ja kanalisatsiooni väljaarendamine on lõppenud ja lõppemas ka maksed selle väljaehitamise eest. "Need maksed on olnud samas suurusjärgus, mis on saamata jääv tulu, ehk 12 miljonit eurot," sõnas ta.
Toimetaja: Karin Koppel