Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Laenupakkumiste võrdlemine lihtsustub 1. juulist
Eestis jõustuvad 1. juulist EL-i tarbijakrediidi direktiivist lähtuvad muudatused võlaõigusseaduses, mille tulemusel saavad kliendid hõlpsamini võrrelda pankade laenupakkumisi.
Pangad on uuele korrale üleminekuks valmis ning peavad muudatust oluliseks sammuks pangateenuste pakkumisel, ütles Eesti Pangaliidu tegevdirektor Katrin Talihärm ERR-i uudisteportaalile.
"Alates 1. juulist võtavad pangad kasutusele teabelehed, mis annavad kliendile hea ülevaate erinevate pankade pakkumistest. Seda kõike ühesuguses ning hõlpsalt võrreldavas vormis," ütles Pangaliidu juhatuse esimees Riho Unt.
Enne laenulepingu sõlmimist saab klient kõikidest pankadest, kus ta pakkumise küsib, standardiseeritud teabelehe. See puudutab nii tagatiseta laene, nagu näiteks väikelaen, krediitkaardid, arvelduskrediit, kui ka hüpoteegiga tagatud laene, nagu näiteks eluasemelaen. Seni on pangad omal initsiatiivil andnud sarnases vormis lepingueelset teavet eluasemelaenude puhul.
Teabelehel peab olema krediidiandja nimi ja kontaktandmed, krediiditoote kirjeldus, mis sisaldab laenusumma ülempiiri, lepingu kestust, tagasimakse suurust ning kõikide laenuga seotud maksete kogusummat.
Samuti on teabelehel kirjas aastane intressimäär ning krediidikulukuse määr, mis väljendab krediidi kogukulu väljendatuna aastase protsendimäärana krediidisummast või krediidi ülempiirist. Teabelehel peab olema kirjas, kui suur on laenu lepingutasu ning millised kulud kaasnevad maksete hilinemisega.
Tarbijakaitseameti juhataja Andres Sooniste sõnul peavad teabelehe esitama kõik laenuandjad, sõltumata sellest, kas tegu pankade või muude ettevõtete, näiteks SMS-laenajatega.
EL-i direktiivist lähtuvalt lisatakse nüüdsest laenude reklaamidele tüüpilise laenu näide koos krediidi kulukuse määraga. Direktiivist tuleneb ka muudatus, et kliendi taganemisõigus krediidilepingust pikeneb seniselt seitsmelt päevalt 14 päevani.
"Alates 1. juulist võtavad pangad kasutusele teabelehed, mis annavad kliendile hea ülevaate erinevate pankade pakkumistest. Seda kõike ühesuguses ning hõlpsalt võrreldavas vormis," ütles Pangaliidu juhatuse esimees Riho Unt.
Enne laenulepingu sõlmimist saab klient kõikidest pankadest, kus ta pakkumise küsib, standardiseeritud teabelehe. See puudutab nii tagatiseta laene, nagu näiteks väikelaen, krediitkaardid, arvelduskrediit, kui ka hüpoteegiga tagatud laene, nagu näiteks eluasemelaen. Seni on pangad omal initsiatiivil andnud sarnases vormis lepingueelset teavet eluasemelaenude puhul.
Teabelehel peab olema krediidiandja nimi ja kontaktandmed, krediiditoote kirjeldus, mis sisaldab laenusumma ülempiiri, lepingu kestust, tagasimakse suurust ning kõikide laenuga seotud maksete kogusummat.
Samuti on teabelehel kirjas aastane intressimäär ning krediidikulukuse määr, mis väljendab krediidi kogukulu väljendatuna aastase protsendimäärana krediidisummast või krediidi ülempiirist. Teabelehel peab olema kirjas, kui suur on laenu lepingutasu ning millised kulud kaasnevad maksete hilinemisega.
Tarbijakaitseameti juhataja Andres Sooniste sõnul peavad teabelehe esitama kõik laenuandjad, sõltumata sellest, kas tegu pankade või muude ettevõtete, näiteks SMS-laenajatega.
EL-i direktiivist lähtuvalt lisatakse nüüdsest laenude reklaamidele tüüpilise laenu näide koos krediidi kulukuse määraga. Direktiivist tuleneb ka muudatus, et kliendi taganemisõigus krediidilepingust pikeneb seniselt seitsmelt päevalt 14 päevani.
Toimetaja: Marek Kuul