Pangalingiga riigiportaali sisenedes kõiki toiminguid teha ei saa
Riigiportaalis eesti.ee on teenused arendatud nii, et kõiki toiminguid pangalingi kaudu sisenedes teha ei saa, kuivõrd riik peab pangalinki ID-kaardist ja mobiil-ID-st ebaturvalisemaks.
Eesti.ee portaalis ei saa pangalingi kaudu sisenedes näha oma notariaalseid dokumente - näiteks kinnisvara ostu-müügitehinguid -, otsida pärandajat või teavitada kodusest testamendist.
Eesti.ee juht Anu Veidenberg selgitab, et see otsus tehti eesti.ee-d arendades teadlikult ning nõnda sai see teenuse arendamisel tellitudki.
"Teatud teenuste kasutamine ei ole võimalik, kui autentimiseks kasutatakse pangalinki olenemata pangas autentimise viisist. Näiteks notariaalseid dokumente pole võimalik vaadata, kui isik sisenes portaali läbi panga autentimise, kasutades isiku tuvastamiseks mobiil-ID-d, sest pangalink on oma olemuselt oluliselt nõrgem autentimisviis kui seda on mobiil-ID või ID-kaart," põhjendab Veidenberg.
Seejuures on iga teenuse juures eesti.ee-s ka märge „E-teenuse kasutamiseks peate olema riigiportaali sisenenud otse eesti.ee lehelt ID-kaarti või mobiil-ID teenust kasutades.“
Riigiportaali arenduse tellis ja seda haldab riigi infosüsteemi amet (RIA).