Riik kuulutas kaitseväe baaside jaoks välja bussiliinide riigihanke
Kaitseinvesteeringute keskus kuulutas välja riigihanke liinivedudele. Üle Eesti on selleks 13 bussiliini, sest iga päev tuleb väeosadesse ja baasidesse tööle ja töölt koju vedada sadu inimesi.
Keilas peatuvad pärast tööpäeva lõppu bussid Ämari lennubaasist ja logistikapataljonist töölt tulevate inimestega. Bussid sõidavad edasi Tallinna. Hommikul on väljasõit Tallinnast juba kella seitsme paiku, et kaheksaks Ämarisse jõuda, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Me kaitseväe jaoks oleme korraldamas erinevaid hankeid nii tegevteenistujate kui tavatöötajate tarvis. Praegune umbkaudne arv päevas liikujate näol on ca 450 inimest," selgitas kaitseinvesteeringute keskuse büroojuht Priit Pallu.
13 liinil sõidavad inimesed tööle üle Eesti. Suuremad sihtpunktid on väeosade ja baaside asukohad nagu Ämari, Paldiski, Tapa, Võru ja Jõhvi. Reisijate arv kõigub. Näiteks ainuüksi Lasnamäelt Paldiskisse tuleb vedada 100 inimest.
Kolmeks aastaks ja 2,1 miljoni euro eest sõlmitakse vedajatega leping. Esimene riigihange kuulutati välja kolm aastat tagasi, enne seda korraldas iga väeosa või baas oma töötajate vedu ise.
"Minule sobib see väga hästi, sest ma elan Keilas ja 15 minutiga saan Ämarisse kohe siit. Siit käib üks buss, aga see ei lähe baasi, see on jääb kilomeeter eemale Ämari asulasse," arutles logistikapataljoni töötaja Hille Siitka.
Köögipersonali tuleb vedada ka taksodega. Köögis algab töö nii vara hommikul, et regulaarne liinivedu pole veel alanud. Tallink Takso saadab näiteks igal hommikul kolm masinat Ämarisse, õhtul on inimeste kojuveoks tarvis isegi nelja. Paldiskisse veavad olenevalt nädalast vaheldumisi taksod ja mikrobussid.
"Seda teenust oleme tellinud väga suures mahus. Kui puhtalt räägime toitlustamisest, siis seda personali on meil väga palju, sest tuhandeid kaitseväe ajateenijaid, nii sõdurid kui liitlased vajavad toitlustamist," nentis büroojuht Pallu.
Lisaks on veel juhuveod näiteks kesksele väljaõppele mõnda teise väeossa või ka paraadile.
Toimetaja: Laur Viirand