Uganda kehtestas sotsiaalmeedia kasutamisele maksu
Miljonid ugandalased peavad hakkama maksma populaarsete suhtlusvõrgustike, näiteks WhatsAppi, Facebooki ja Twitteri kasutamise eest.
Maikuus võttis Uganda parlament vastu seaduse, millega kehtestas maksu suhtlusvõrgustikele, mis pakuvad kõne- ja sõnumiteenust. Rakenduste seas on lisaks nimetatutele näiteks Google Hangouts, Yahoo, Messenger, Instagram, Youtube, Skype ja paljud teised, kirjutab Al Jazeera.
Alates möödunud pühapäevast peavad kasutajad maksma päevas 200 šillingut (0,04 eurot), et pääseda ligi enam kui 60-le taolisele platvormile. Kuus teeb see umbes 1,3 eurot ja aastas 16 eurot, samas kui riigis elab miljon elanikku vähem kui ühe dollari eest päevas.
Valitsuse hinnangul toob meede hädavajalikku tulu, et teha Ugandast 2020. aastaks keskmise sissetulekuga riik. Riigi rahandusministri sõnul aitab sotsiaalmeedia maksustamine tasuda Ugandal oma kasvavat riigivõlga.
Suhtlusvõrgustike kasutajad ütlevad samas, et maks piirab nende väljendusvabadust, jätab inimesed ilma ärivõimalustest ja muudab ugandalased veelgi vaesemaks.
Riigi elanikest kasutab internetti umbes 41 protsenti ehk 17 miljonit inimest, kusjuures suurem osa teeb seda telefoni kaudu. Facebook ja Twitter on kõige populaarsemad sotsiaalmeedia platvormid riigis.
Uganda president Yoweri Museveni, kes on võimul olnud 32 aastat, on rääkinud suhtlusvõrgustike kasutajatest hukkamõistval toonil ning öelnud, et maksu eesmärk on võidelda veebis leviva klatšimisega.
Toimetaja: Anette Parksepp