Sõõrumaa rajab Tallinna sadama äärse mudaparkla kohale elu- ja ärikvartali

Urmas Sõõrumaale kuuluv US Real Estate alustab Tallinnas Ahtri 3 krundi arendustegevusega, kuhu rajab 86 000-ruutmeetrise brutopinnaga elu- ja ärikvartali. Praegu laiub sellel alal tühermaad meenutav porine parkla.
Sõõrumaa sõnul on uus arendus tänuavaldus soomlastele, keda sealkandis palju liigub. Kvartali südameks saab keskväljak, mille ümber paiknevatel äri- ja kaubanduspindadel soovib arendaja avada just soomlaste seas populaarseid söögi- ja teeninduskohti ning kuhu ootab bürooüürnikeks lisaks Eesti ettevõtetele ka Soome omi.
Talsinkiks ristitud elu- ja ärikvartalisse tuleb kokku üle 31 000 ruutmeetri äripinda. Kaubanduseks, teeninduseks ja toitlustuseks on planeeritud üle 14 000 ruutmeetri ning büroopindadeks üle 17 000 ruutmeetri. Kvartalisse rajatakse 301 korterit, kogu kvartali parkimine viiakse maa alla. Piirkonda läbib ka uus trammiliin, mida peagi ehitama hakatakse.
Talsinki kvartali arhitektuuri võidutöö nimi on "Voolav vesi", mille lõid arhitektid büroodest Arhitekt11 ja HGA. Kontseptsioon ja eskiislahendus on juba valmis, hoone detailplaneering on menetluses.
US Real Estate alustab Talsinki kvartali ehitusega 2024. aastal ja kogu keskkond valmib prognoositavalt 2027. aastal.

US Real Estate on Urmas Sõõrumaale kuuluv kinnisvaraettevõte, mille portfellis on üle 130 000 ruutmeetri üüritavat pinda ja üle 200 000 ruutmeetri arenduses olevat pinda. Ettevõte omab ärikinnisvara, koolimaju ja spordihooneid. Ettevõtte kinnisvaraportfelli koguväärtus on üle 300 miljoni euro.
Porto Franco omanik: rentnikke jätkub mõlemale
Ahtri 3 naabrusesse jääva Porto Franco juht Rauno Teder ütles, et rentnikke jagub mõlemale suurarendusele, mida toetab ka Tallinna rajatav Vanasadama trammiliin.
Nii Sõõrumaale kuuluv Ahtri 3 uusarendus kui ka Tederile kuuluv Porto Franco on mõlemad Rotermanni kvartaliga võrreldavas suuruses, mis neist teisele poole Ahtri tänavat jääb ja samuti Sõõrumaale kuulub.
Porto Franco, mille rajamine on kestnud juba pikalt, peaks valmima mõnevõrra varem ehk enne 2027. aastat.
"Oleme teise etapi lõpusirgel, soovime sellega finišeerida hiljemalt jaanipäevaks. Eesmärk on see ikkagi lähema paari-kolme aasta jooksul valmis saada," ütles Teder.
Kumbki arendaja ei pelga, et üürnikest puudust tuleks. Kaasa aitab ka linna rajatav Vanasadama tramm, mille trass ja peatused loksutati paika vastavalt arendajate vajadustele.
"Siiani üürnike puudust ei ole küll tunda olnud. Ja seejuures tuleb kiita ka Tallinna linnavalitsust, et nad trammitee ehitusega pihta hakkavad. Porto Franco sissepääsudest on trammipeatused jämedalt 100 meetri raadiuses," lausus Teder.
Tühermaa osakaal mere ääres väheneb kiiresti, sest ka Tallinna Sadam tahab oma planeeringutega kiiresti edasi liikuda.
"A-terminali ala, mis praegu on pigem trööstitu, muutuks ka ehitatava trammi kontekstis meeldivaks, mõnusaks, väljakutega, inimestele kättesaadavaks paigaks. Linnahalli osas me täpsemaid plaane veel setitame-sätitame, aga ma usun, et paari kuu pärast meil on juba ka täpsemaid plaane öelda," ütles Tallinna abilinnapea Madle Lippus.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi, Merilin Pärli, Marko Tooming