X

Laadi alla uus Eesti Raadio äpp, kust leiad kõik ERRi raadiojaamad, suure muusikavaliku ja podcastid.

Liikluskindlustusseltsidele jäi mullu maksetest tuluks 44 miljonit eurot

{{1705158660000 | amCalendar}}
Liiklus lumistel Tallinna tänavatel.
Liiklus lumistel Tallinna tänavatel. Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Kindlustusseltsid maksid kahjudeks mullu 83 miljonit eurot, kindlustusmaksetest tulu teenisid need aga 127 miljonit eurot, ütles Vikerraadio saates "Uudis +" liikluskindlustuse fondi juhatuse liige Andres Piirsalu.

"Suuresti on see kasv kogusummas päris märkimisväärne, aga see tuleneb sellest, et meil minevikus on olnud pikki aastaid olukord, kus oma taskust tuleb kahjudeks peale maksta, selle asemel, et mingit kasu sellest saada," ütles Piirsalu.

Ta märkis, et kui majandus peaks hakkama veelgi jahtuma, siis kindlustusmaksete maksjate arv kindlasti väheneb.

Statistika kohaselt toimus mullu Eestis 34 300 liikluskindlustuse juhtumit kogukahjuga 72 miljonit eurot.

Lisaks põhjustati Eesti sõidukitega veel 2600 liiklusõnnetust välismaal kogukahjuga 11 miljonit eurot.

Eesti Liikluskindlustuse Fond on esile toonud, et kolme protsendi võrra kasvas
kokkupõrgete arv möödasõidul, reastumisel ja sõidurajalt kõrvalekaldumisel. Neid juhtumeid oli 3500, kogukahjuga 10 miljonit eurot.

Piirsalu rääkis, et kui tavapäraselt toimub Eestis päevas umbes 100 liiklusõnnetust liikluskindlustuse tähenduses, siis raskete ilmastikutingimuste tippajal küündib see arv isegi kuni 400-ni.

Piirsalu sõnul ei pruugi liiklusõnnetuse põhjustamine autojuhi jaoks alati liikluskindlustuse makse suurenemist kaasa tuua.

"Kui inimene põhjustab liikluskindlustuse juhtumi, siis see ei too alati automaatselt kaasa liikluskindlustuse makse tõusu. Igal kindlustusandjal on selgelt oma metoodika, kuidas ta seda kindlustusriski arvestab ja mingi osa sellest
kindlustusriskist hinnatakse ikkagi, et see ongi tavapärane, et keskmiselt iga 20 aasta tagant Eestis iga sõiduk põhjustab liikluskindlustuse juhtumi. Pigem ma ütleks, et sellised liiklejad, kes võivad mitu korda aastas sattuda põhjustajana kindlustusandja radarisse, võiksid küll muretseda. Neil võib hakata see mõjuma. Aga kui ma ühel korral olen liiklusõnnetuse põhjustanud, siis ei peaks muretsema, et sellest automaatselt tekib kohe makse suurenemine," rääkis Piirsalu.

Kuidas arvutatakse kindlustustegevuse kasumit?

Piirsalu saatis hiljem ERR-ile täpsustuse, kus selgitas, et sõltumata sellest, kuidas tulu defineeritakse, ei defineerita seda kindlustussektoris kunagi nii, et võetakse kogutud maksed, millest lahutatakse jooksval perioodil kahjuhüvitiste väljamaksed, nagu antud juhul on tehtud. "See ei näita kindlustuse kohta midagi ja kindlustussektori tulemusi nii ei mõõdeta," ütles Piirsalu.

Piirsalu märkis, et kindlustustegevuse kasum arvutatakse arvestades kogutud kindlustusmakseid, kahjuhüvitiste väljamakseid, kohustusi tulevikus välja makstavateks hüvitisteks, kindlustusandja tegevuskulusid, kindlustuslepingute vahenduskulusid, edasikindlustuskulusid, edasikindlustuse osa kahjuhüvitistes, tulusid finantsturgudelt ja investeerimistegevuse kulusid.

Ta lisas ka seda, et kõiki kahjunõudeid ei hüvitata täies ulatuses kohe. "Näiteks liikluskindlustuses kaetakse inimese kindlustusjuhtumi eelne saamata jäänud sotsiaalmaksuga maksutatav tulu igakuiselt kuni inimese elu lõpuni nagu ka tema ravi- ja taastusravi kulud. Kui näiteks 40- aastane 2000 euro suurust netopalka saanud kannatanu jääb liikluskindlustuse tagajärjel täielikult töövõimetuks, maksab kindlustusandja talle igakuiselt selle summa välja pluss veel muud perioodilised kulud (taastusravi jne), siis peab kindlustusandja kohe arvesse võtma selle kohustuse katmiseks kogusumma, mis mõjutab tema kasuminumbrit. Antud näite puhul, eeldades, et inimese oodatav eluiga on veel keskmiselt 40 aastat, peaks kindlustusandja arvestama kogusummaga 960 000 eurot. Koos tulevikus tasutavate ravi- ja taastusravi kuludega tuleb see summa kindlasti üle miljoni euro. See tuleb arvestada kogusummas jooksva perioodi kasumisse negatiivse märgiga," rääkis Piirsalu.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Allikas: Intervjueeris Arp Müller

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: