Suvel algab Tallinna ringtee Kanama viadukti ümberehitus

Transpordiamet ja GRK Eesti AS sõlmisid kolmapäeval lepingu Tallinna−Pärnu−Ikla maantee Kanama viadukti täielikuks rekonstrueerimiseks ja Rahula tagasipöördekoha likvideerimiseks ning kogujatee ehituseks. Ameti plaanide järgi algab ehitus sel suvel.
Tööde maksumus on 13,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks, teatas transpordiamet.
"Praegune viadukt on juba aastakümneid vana ning amortiseerunud, mistõttu ei ole see enam ohutu ega vasta kaasaegsetele nõuetele. Vana objekti lammutamine ja uue rajamine parandab liiklusohutust ja liiklussõlme läbilaskevõimet," ütles transpordiameti teehoiuteenistuse põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov.
GRK Eesti AS-i tegevjuhi Tiit Robeni sõnul on Kanama liiklussõlme puhul insenertehniliselt keerukaim osa ehitusest ligi 70-meetrise sildega viadukti betoonkonstruktsioon. "Kuna tegemist on väga tiheda liiklusega alaga, siis suurimaks väljakutseks saab olema ehitusaegse ajutise liikluse sujuv ringikorraldamine. Palume siinkohal kõikidelt liiklejatelt mõistvat suhtumist," lausus Roben.
Uue Kanama viaduktiga tagatakse kandevõime, mida on vaja kaitseväetehnika või eriveoste transportimisel. Kanama sõlme rambid viiakse Tallinna–Pärnu maanteest eemale. Sellega on võimalik põhiteel tõsta liikumiskiirust ja likvideeritakse ohtlikud ristumised. Rahula tagasipöördekoha likvideerimise ja kogujatee ehitusega suletakse liiklusohtlik Rahula tagasipööre.
Töödega planeeritakse alustada sel suvel ja tööde valmimisaeg on 2025. aasta septembri lõpp.
Investeeringut kaasrahastab Euroopa Komisjon 5,05 miljoni euro ulatuses läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob, mille eesmärk on parandada ühendusteid Tapa linnaku suunal järgmise kolme aasta jooksul. Ülejäänud raha tuleb riigieelarvest.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi