Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Soome lahel hakkab teenust pakkuma uus jäälõhkuja
AS Tallinna Sadam võitis Soome lahel jäämurdeteenuse osutamiseks väljakuulutatud riigihanke ning sai veeteede ametiga lepingu aastateks 2013-2022.
Leping on sõlmitud talvise navigatsiooni perioodiks 20. detsembrist kuni 20. aprillini, v.a esimesel aastal, kui lepingujärgne navigatsiooniperiood algab 2. jaanuaril 2013, ütles veeteede ameti pressiesindaja Malle Lõhmus ERR-i uudisteportaalile.
Prahiraha suuruseks ühe ööpäeva eest on 37 500 eurot, millele lisandub käibemaks. Lepingu täielikuks jõustumiseks peab AS Tallinna Sadam omandama riigihanketingimustele vastava laeva hiljemalt 30. novembriks.
Kohustuse tagamiseks on AS Tallinna Sadam maksnud veeteede ametile 250 000 eurot tagatisraha, mida neil on õigus tagasi saada pärast laeva omandamist.
Veeteede ameti 10-aastase tähtajaga hankel jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel osales kaks pakkujat. Teine esitatud pakkumus ei vastanud hankija poolt hankedokumentides sätestatule ja sellest tulenevalt tunnistati see mittevastavaks.
Veeteede ameti peadirektori Andrus Maide sõnul on lootust, et lepingu sõlmimisega leeveneb mõneks ajaks Soome lahe jäämurdeprobleem, mis on aastaid kriitiline olnud, kuna Eestil on Soome lahe jäämurdetööde tegemiseks seni kasutada olnud vaid järgmisel aastal 50. aastaseks saav jäämurdja Tarmo.
Samas on teada, et külmal talvel ei piisa vaid ühest jäämurdjast Soome lahe sadamate lahtihoidmiseks. See tähendab, et lähiajal väljateenitud vanaduspuhkusele siirduv jäämurdja Tarmo vajab hädasti asendust.
Jäämurdja ülesanne on jäämurdeteenuste osutamine laevade ja laevakaravanide abistamisel Muuga sadamasse, Tallinna, Kopli ja Paldiski lahe sadamatesse ning Kunda ja Sillamäe sadamasse sisenemisel ja nendest sadamatest väljumisel, kaasa arvatud laevade pukseerimine jääs. Teeninduspiirkond on jääpiirist kuni loetletud sadamate akvatooriumini ja sealt tagasi.
Varasematel aastatel on veeteede amet välja kuulutanud nii aastase kui ka viieaastase tähtajaga rahvusvahelisi hankeid jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel, kuid ühtki pakkumust neile ei laekunud, v.a möödunud aastal, kui pärast järjekordse viieaastase tähtajaga avatud riigihanke luhtumist läbiviidud lihtsustatud korras tellitava teenuse hankele pakuti jäämurdjat Vidar Viking.
Tallinna Sadam sõlmis lepingu jäälõhkuja Botnica ostuks
Täna sõlmis AS Tallinna Sadam Soome laevafirmaga Arctia lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks, jäämurdja ostuhind on 50 miljonit eurot.
"Ostutehinguks vajalikud finantsvahendid kaasame mõneaastase laenu näol kommertspankadelt," lausus Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid. Tulevikus soovib Tallinna Sadam laenu Põhjamaade Investeerimispanga (NIB) kaasabil kuni kümneaastase perioodi peale refinantseerida.
"Tegemist on mõlema ettevõtte seisukohalt tervitatava tehinguga, mis tuleb kasuks kogu Soome lahe laevaliiklusele. MSV Botnica ongi algselt ehitatud jäämurdetöödeks Soome lahes ja meil on hea meel selle üle, et alus jätkab seda tööd ka edaspidi," ütles Arctia juhatuse esimees Tero Vauraste. "MSV Botnica on aastaid tegutsenud karmide Soome talvede tingimustes, samuti on laev end tõestanud ka mitmetel teistel meredel."
Vauraste sõnul on laeva müük osa ettevõtte strateegiast leida pikaajaline lahendus iga Arctia laevastikku kuuluva aluse osas.
Soome laevafirmalt soetatud jäämurdjaga hakkab Tallinna Sadam jäämurdeteenust osutama vastavalt Veeteede Ametiga teisipäeval sõlmitud lepingule järgmisel kümnel aastal. Jäämurdetööde korraldamine on Veeteede Ameti ülesanne, Tallinna Sadam kohustub vastavalt teenuselepingule andma selleks laeva koos meeskonnaga.
MSV Botnica saabub Eestisse eeldatavalt detsembri keskel või teises pooles. Vastavalt Veeteede Ametiga aastateks 2013-2022 sõlmitud teenuselepingule algab jäämurdja navigatsiooniperiood eeloleval talvel 2. jaanuaril ja kestab kuni 20. aprillini. Järgnevatel aastatel algab navigatsiooniperiood 20. detsembril ja kestab kuni 20. aprillini.
Veeteede Ametiga sõlmitud teenuselepingu alusel hakkab MSV Botnica laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.
MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.
Prahiraha suuruseks ühe ööpäeva eest on 37 500 eurot, millele lisandub käibemaks. Lepingu täielikuks jõustumiseks peab AS Tallinna Sadam omandama riigihanketingimustele vastava laeva hiljemalt 30. novembriks.
Kohustuse tagamiseks on AS Tallinna Sadam maksnud veeteede ametile 250 000 eurot tagatisraha, mida neil on õigus tagasi saada pärast laeva omandamist.
Veeteede ameti 10-aastase tähtajaga hankel jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel osales kaks pakkujat. Teine esitatud pakkumus ei vastanud hankija poolt hankedokumentides sätestatule ja sellest tulenevalt tunnistati see mittevastavaks.
Veeteede ameti peadirektori Andrus Maide sõnul on lootust, et lepingu sõlmimisega leeveneb mõneks ajaks Soome lahe jäämurdeprobleem, mis on aastaid kriitiline olnud, kuna Eestil on Soome lahe jäämurdetööde tegemiseks seni kasutada olnud vaid järgmisel aastal 50. aastaseks saav jäämurdja Tarmo.
Samas on teada, et külmal talvel ei piisa vaid ühest jäämurdjast Soome lahe sadamate lahtihoidmiseks. See tähendab, et lähiajal väljateenitud vanaduspuhkusele siirduv jäämurdja Tarmo vajab hädasti asendust.
Jäämurdja ülesanne on jäämurdeteenuste osutamine laevade ja laevakaravanide abistamisel Muuga sadamasse, Tallinna, Kopli ja Paldiski lahe sadamatesse ning Kunda ja Sillamäe sadamasse sisenemisel ja nendest sadamatest väljumisel, kaasa arvatud laevade pukseerimine jääs. Teeninduspiirkond on jääpiirist kuni loetletud sadamate akvatooriumini ja sealt tagasi.
Varasematel aastatel on veeteede amet välja kuulutanud nii aastase kui ka viieaastase tähtajaga rahvusvahelisi hankeid jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel, kuid ühtki pakkumust neile ei laekunud, v.a möödunud aastal, kui pärast järjekordse viieaastase tähtajaga avatud riigihanke luhtumist läbiviidud lihtsustatud korras tellitava teenuse hankele pakuti jäämurdjat Vidar Viking.
Tallinna Sadam sõlmis lepingu jäälõhkuja Botnica ostuks
Täna sõlmis AS Tallinna Sadam Soome laevafirmaga Arctia lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks, jäämurdja ostuhind on 50 miljonit eurot.
"Ostutehinguks vajalikud finantsvahendid kaasame mõneaastase laenu näol kommertspankadelt," lausus Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid. Tulevikus soovib Tallinna Sadam laenu Põhjamaade Investeerimispanga (NIB) kaasabil kuni kümneaastase perioodi peale refinantseerida.
"Tegemist on mõlema ettevõtte seisukohalt tervitatava tehinguga, mis tuleb kasuks kogu Soome lahe laevaliiklusele. MSV Botnica ongi algselt ehitatud jäämurdetöödeks Soome lahes ja meil on hea meel selle üle, et alus jätkab seda tööd ka edaspidi," ütles Arctia juhatuse esimees Tero Vauraste. "MSV Botnica on aastaid tegutsenud karmide Soome talvede tingimustes, samuti on laev end tõestanud ka mitmetel teistel meredel."
Vauraste sõnul on laeva müük osa ettevõtte strateegiast leida pikaajaline lahendus iga Arctia laevastikku kuuluva aluse osas.
Soome laevafirmalt soetatud jäämurdjaga hakkab Tallinna Sadam jäämurdeteenust osutama vastavalt Veeteede Ametiga teisipäeval sõlmitud lepingule järgmisel kümnel aastal. Jäämurdetööde korraldamine on Veeteede Ameti ülesanne, Tallinna Sadam kohustub vastavalt teenuselepingule andma selleks laeva koos meeskonnaga.
MSV Botnica saabub Eestisse eeldatavalt detsembri keskel või teises pooles. Vastavalt Veeteede Ametiga aastateks 2013-2022 sõlmitud teenuselepingule algab jäämurdja navigatsiooniperiood eeloleval talvel 2. jaanuaril ja kestab kuni 20. aprillini. Järgnevatel aastatel algab navigatsiooniperiood 20. detsembril ja kestab kuni 20. aprillini.
Veeteede Ametiga sõlmitud teenuselepingu alusel hakkab MSV Botnica laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.
MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.
Toimetaja: Marek Kuul