Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Haridusekspert: õpilased ei oska haridusreformide tõttu enam õppida
Tartus algas kahepäevane haridusfoorum, milles keskendutakse haridussüsteemi uuendustele. Haridusekspert Georg Aher ütles, et pidevad haridusreformid on õpilased ebakindlaks muutnud.
Ligi pooled ettekanded konverentsil "Riik, kohalik omavalitsus ja ettevõtlus hariduses" on seotud hariduslike ümberkorralduste toimumisega. Haridusekspert Georg Aheri sõnul kandub kiiruga ette valmistatud reformidest tulenev ebakindlus üle ka õpilastele, vahendasid ERRi raadiouudised.
Aheri hinnangul muutuvad liiga kiiresti õppekavad, samas vahetuvad õpetajad ja lastele õpetatakse korraga liiga palju.
"Varieerida õppemeetodeid ja kujundada õpioskusi, selleks lihtsalt aega ei jää. Kuigi anname väga palju mahtu ja arvame, et kõik on lapsele vajalik, siis tegelikult väga paljud lapsed ei saa seda endale selgeks," lausus Aher.
Haridustöötajate liidu juht Reemo Voltri ütles, et riik on haridusmuudatusi tegemas liigse tormakusega ning süsteemi osapooled ei saa enam aru, mida võtta lubadusena, mida tõena ja mida mürana.
"Õpetajad on juba väga mures, et mis järgmisest aastast saab, kas ja kuidas koormusi arvestatakse, kuidas palka makstakse. Kuigi õigusruum ei ole tegelikult muutunud, vaid kõik seadused ja määrused on põhimõtteliselt samad, siis kohati tuleb sellist vastukäivat informatsiooni ja see teeb ebakindlaks," lausus Voltri.
Tema sõnul pole uuendused halvad ja nende seas on väga vajalikke muudatusi, kuid probleem on eelkõige kommunikatsioonis.
Aheri hinnangul muutuvad liiga kiiresti õppekavad, samas vahetuvad õpetajad ja lastele õpetatakse korraga liiga palju.
"Varieerida õppemeetodeid ja kujundada õpioskusi, selleks lihtsalt aega ei jää. Kuigi anname väga palju mahtu ja arvame, et kõik on lapsele vajalik, siis tegelikult väga paljud lapsed ei saa seda endale selgeks," lausus Aher.
Haridustöötajate liidu juht Reemo Voltri ütles, et riik on haridusmuudatusi tegemas liigse tormakusega ning süsteemi osapooled ei saa enam aru, mida võtta lubadusena, mida tõena ja mida mürana.
"Õpetajad on juba väga mures, et mis järgmisest aastast saab, kas ja kuidas koormusi arvestatakse, kuidas palka makstakse. Kuigi õigusruum ei ole tegelikult muutunud, vaid kõik seadused ja määrused on põhimõtteliselt samad, siis kohati tuleb sellist vastukäivat informatsiooni ja see teeb ebakindlaks," lausus Voltri.
Tema sõnul pole uuendused halvad ja nende seas on väga vajalikke muudatusi, kuid probleem on eelkõige kommunikatsioonis.
Toimetaja: Rutt Ernits