Rumm: uute autode hädaabikõne süsteemi puhul on jälitusoht välistatud ({{commentsTotal}})

Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Autor/allikas: Pärnu Postimees/Scanpix

Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Hannes Rumm ütles, et riigipoolne jälitamine on uute autode eCall ehk e-kõne süsteemi puhul välistatud.

"Kuna erinevalt Eestist on väga paljudes Euroopa riikides inimestel selline paaniline hirm, et keegi kusagil jälgib neid, siis väga tõsiselt vaieldi Euroopa Parlamendis selle üle, et kuidas see süsteem hakkaks toimima nii, et ta annaks edasi ainult hädavajalikud andmed ja et need andmed oleksid kustutatavad ja ka autotootja ei saaks hakata neid kuritarvitama. Ka see pool on hoolega läbi mõeldud," ütles Rumm Vikerraadio saates "Uudis +".

Ta rääkis, et aastaks 2021 peab Euroopa Liit tegema kokkuvõtte, kuidas esimese kolme aasta jooksul e-kõne süsteem töötanud on. "Ka just andmekaitse mõttes, et keegi ei peaks arvama, et kui minu uuel autol on see e-kõne süsteem peal, siis igal hetkel võib mõni riigiametnik vaadata, kus ma oma autoga olen ja mida ma teen. See kindlasti on uue süsteemi puhul välistatud," lausus Rumm.

Saksamaa roheliste saadik Jan Philipp Albrecht arvab, et eCall peaks olema vabatahtlik. Rummi arvates ei oleks aga sellisel juhul sellel süsteemil üldse mingit mõtet.

"See Saksa rohelise poliitiku väljendatud mure ei ole kindlasti Eesti mure, sest kui me mõtleme näiteks Eesti e-valimiste või e-maksuameti peale, siis see hirm kindlasti Eestis ei toimi. Küll aga on see tõsine probleem mitmetes Euroopa Liidu liikmesriikides, kus vastuseis sellele uuele e-kõne süsteemile on tõesti suur just sellepärast, et inimestel on sellised suisa paranoilised hirmud nn suure venna ees," leidis Rumm.

Kolme aasta pärast peavad Euroopas müüdavad uued autod liiklusõnnetusse sattudes ise häirekeskusesse helistama. Euroopa Parlamendis eile vastu võetud otsus seab autotootjatele kohustuse varustada sõidukid eCall süsteemiga, mis peaks päästma iga kümnenda täna liikluses hukkuva inimese elu. Süsteem ei tohi maksta rohkem kui 100 euro ja see lisatakse auto hinnale.

Euroopa Parlament otsustas, et hiljemalt 2018. aasta 31. märtsist peavad Euroopas müüdavad uued sõiduautod tõsise liiklusõnnetuse korral, mille käigus avaneb turvapadi, häirekeskusega automaatselt ühendust võtma. Lisaks sõiduki asukohale edastab eCall-i nimeline süsteem auto tüübi, kasutatava kütuse, õnnetuse toimumise aja ja sõidukis olevate isikute arvu.

Hannes Rummi sõnul on sellest süsteemist kasu Eestis just hajaasustusega piirkondades. "Just väiksematel teedel tagab see selle, et professionaalne abi jõuab inimeste juurde palju kiiremini ja aitab päästa nende elu."

Toimetaja: Aleksander Krjukov



Tiit Ojasoo

Tiit Ojasoo 104 kirjast: rünnati ka neid, kes ei ole üldse milleski süüdi

Eesti vabariigi kontsertlavastuse üks lavastajatest Tiit Ojasoo märkis Äripäeva raadio saates "Persoon", et 104 kiri kindlasti mõjutas lavastuse ettevalmistusprotsessi ja tegelikult mõjutas ka täiesti süütuid inimesi. Sealhulgas tema ja Ene-Liis Semperi lapsi, mistõttu tõstatas Ojasoo küsimuse, et kas see kiri nende allkirjadega üldse täitis oma loodetud eesmärki.

ERR-i kirjutusvõistlus
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: