Häirekeskus hakkab vastu võtma automaatseid hädaabikõnesid autoõnnetustelt ({{commentsTotal}})

Alates 31. märtsist varustatakse EL-i liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga.
Alates 31. märtsist varustatakse EL-i liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga. Autor/allikas: Skoda pressimaterjalid

Teenus, mis võimaldab häirekeskusel võtta vastu abikutse, mis edastatakse õnnetusse sattunud autost inimese osaluseta, on Eestis kasutuselevõtuks valmis.

Koostöös siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskusega (SMIT) on häirekeskuses valminud võimekus vastu võtta automaatseid hädaabikõnesid ehk eCall-kõnesid.

Alates 31. märtsist varustatakse Euroopa Liidu liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall-süsteemiga ja riikidel tuli teha ettevalmistused nende kõnede vastuvõtmiseks.

Peadirektor Kätlin Alvela sõnul võiks eCall kõne rakendumine aidata peamiselt olukordades, kus teade liiklusõnnetusest häirekeskusesse ei jõua.

„Juhul, kui õnnetusse sattunud sõidukis enam keegi ise abi kutsuda ei saa, tuleb täna loota, et õnnetus toimub kohas, kus on möödujaid, kes saavad kiirelt abi kutsuda. Tulevikus ei sõltu abi jõudmise kiirus enam ainult sellest, kas õnnetusel on pealtnägijaid, vaid see info jõuab häirekeskusesse automaatselt," lausus Alvela.

Seadme lisamine autovarustusse ei ole tarbija kohustus. Häirekeskuse teatel tuleks eelistada vaid konkreetse sõiduki tootja poolt paigaldatud eCall-süsteeme.

eCall aktiveeritakse tõsise õnnetuse korral automaatselt sõidukisiseste anduritega või käsitsi.

Toimetaja: Priit Luts



Kersti Kaljulaid

Kersti Kaljulaid: eesti keeles ongi olevik juba ka tulevik

President Kersti Kaljulaid tänas teenetemärkide üleandmisel Eesti inimesi viimase veerandsajandi jooksul tehtud töö eest. "Teie täna siin saalis kehastate kui üht kaunist pilku sellele tööle ja ta tulemustele. Te kõik olete ehitanud Eestit nagu ehitatakse kodu – niihästi sirkli ja höövliga kui ka kunsti ja muusikaga. See töö on korda läinud, nagu südamega tehtud asjad ikka."

Sagedased digiboksi restardid on paratamatus, ent igapäevaselt nendega leppima siiski ei pea.

Rike digiboksis: kümnendik Elisa kliente hädas igapäevaste restartidega

Tuhanded Elisa kliendid on viimasel ajal hädas oma digibokside sagedase restardiga. Ettevõte tunnistab, et kümnendikul nende klientidest on digiboksi tarkvararikke tõttu iseeneslikud taaskäivitused muutunud igapäevasteks. Konkurent Telia teeb aga digiboksidele plaanipäraseid tarkvarauuendusi kuni kaks korda nädalas.

uudised
Margus Tsahkna ja Toomas Sildam.
PIKK INTERVJUU

Tsahkna: ei soovi selle valitsuse langemist ega teiste valitsuste tegemistPIKK INTERVJUU

Mullu IRL-i esimehe ja kaitseministri koha jätnud, IRL-ist lahkunud Margus Tsahkna on osaline sõpruskonnas, kes pool aastat käib koos ning arutab Eesti elu üle. Kas sellest võiks sündida uus erakond? Parlamendis on tunda vanade olijate ärevust. Ajakirjanik Toomas Sildam külastas riigikogu fraktsioonidevälist saadikut Margus Tsahknat tema Toompea kabinetis.

Järjejutt: kuidas ma Muski auto ära varastasin
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: