Häirekeskus on valmis sõidukite automaatseid hädaabikutseid vastu võtma ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Alates tänasest peab Euroopa Liidu riikides müüki tulevail uut tüüpi autodel olema peal eCall süsteem, mis on õnnetuse korral võimeline ise häirekeskusesse hädaabikõne tegema.

Euroopa Liidu riikides võiks eCall rakendus aastas päästa 2500 inimelu, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Euroopa Liidu direktiivi kohaselt peavad alates tänasest Euroopa Liidus müüki tulevad uue tüübikinnitusega sõidukid olema selle rakendusega varustatud.

Eesti häirekeskus ja siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus ehk SMIT on igal juhul omalt poolt valmis kõnesid vastu võtma.

"Eks me ju ajalehest tihti võime lugeda, et hommikul möödakäijad leidsid teelt välja sõitnud auto näiteks. Inimesed olid autos hukkunud. Nendes olukordades võiks see eCall aidata päris hästi ja päris palju," rääkis häirekeskuse koostöö ja planeerimise talituse juhataja Kaili Tamm.

ECalli puhul on õnnetusse sattunud inimesel võimalik ise vajutada autos olevat SOS-nuppu. Kui ta aga ei ole võimeline seda tegema, teeb auto ise kõne.

"Kui inimene ei ole võimeline seda tegema, siis saadab sõiduk - kui sensor saab tõuke, siis sensor aktiveerib selle automaatselt. Sidevõrku tuleb teade ja see edastatakse siis meile, et sõiduk on sattunud avariisse," selgitas SMIT-i pääste ja hädaabi valdkonna juht Aivo Riisenberg.

Kui auto on ise häirekeskusesse helistanud, saavad selle töötajad õnnetuses osalenutega läbi avatud kõneliini rääkida. Kui autos ei ole aga keegi võimeline rääkima, saab häirekeskus kõnega koos ka muud olulist infot.

"Kus auto asub, millised olid tema eelmised asukohad, milline oli tema sõidusuund. Samamoodi on infos olemas VIN kood, milline on kütusetüüp autol ja tegelikult on võimalik näha seda, kui palju oli kinnitatud turvavöösid autos," loetles Tamm.

Kohustus eCall rakendus uude autosse panna kehtib uue tüübikinnitusega mudelitele. Samas tunnevad mitmed autotootjad huvi panna eCall rakendus peale ka uutele autodele, mis on vana tüübikinnitusega.

Häirekeskus teeb autotootjatega selles osas igakülgset koostööd, et need süsteemid tööle hakkaksid.

Sarnaseid süsteeme nagu eCall on võimalik turult soetada igaühel, küll aga ei ole nende reaalne toimimine üldse kindel.

"Neid sensoreid-andureid on võimalik turult saada, küsimus on, kes selle sõiduki siis ümber ehitab. Ta peab samamoodi standarditele vastama ja inimene peab olema kindel, et see asi tal seal autos ka töötab," ütles Riisenberg.

Häirekeskus ei saa samuti lubada, et turult ise soetatud süsteemidega kõned nendeni jõuavad.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: