Galerii: Bugatti tutvustas Genfi autonäitusel maailma võimsaimat ja kalleimat Chironi

85. korda toimuval Genfi autonäitusel on enim tähelepanu saanud maailma kõige võimsamaks ja kallimaks autoks nimetatud Bugatti Chironi. Muuseas arutlevad autotootjad ka aktuaalsete probleemide üle: kuivõrd kasulik on brittide euroliidu skepsisest tulenev naelsterlingi kukkumine ja millised mõjud on Schengeni hapral olukorral?
Prantsuse autotootja Bugatti tutvustas Genfis maailmale oma uusimat luksusautot Bugatti Chironi. Legendaarse rallisõitja Louis Chironi järgi nimetatud auto kehtestas tegijate sõnul luksusautode tootmisele uued standardid.
"Tegime parima veelgi paremaks," võttis Bugatti Automobiles S.A.S president Wolfgang Dürheimer kokku küsimuse auto arenduse kohta. Chironi 8,0-liitrine 16-silindriline mootor arendab võimsust 1500 hobujõudu ja võimaldab tippkiirust 420 km/h. Uus Bugatti peaks müügile tulema sügisel ning selle hinnaks ennustatakse 2,4 miljonit eurot.
Schengeni lagunemine oleks katastroof
Autonäitus on andnud ajakirjanikele hea võimaluse uurida autotootjatelt erinevate turugu puudutavate arengute kohta. Näiteks on ka Genfis jututeemade hulgas põgenikekriis.
Autotootjate sõnul paneb segane olukord Euroopa riikide piiridel ka autode tootmise haavatavasse seisu. Opeli ja Fordi Euroopa haru juhid on kindlad, et niipea kui põgenikevoolu ohjamiseks riikidevaheline piirikontroll täielikult taastatakse, hakkab see mõjutama ka kaupade vedu.
"Schengeni lagunemine oleks meie jaoks kohutav," nentis Opeli tegevjuht Karl-Thomas Neumann Reutersile. Opel sõltub suuresti transpordipiirangute puudumisest, sest erinevaid osi tarnitakse Saksamaalt, Hispaaniast, Poolst, Suurbritanniast ja Itaaliast.
Neumanni sõnul toimub suur osa logistika korraldamisest just Lõuna-Euroopa riikide vahel. Ükskõik milline tõrge piiril annaks pidurdaks Opeli tootmist kohe.
Suurbritannia autotootjad soovivad jääda Euroliitu
Mitmed Suurbritannia autotootjad tõdevad, et praegune EL-ist lahkumise spekulatsioonidega kaasnev naelsterlingi langus on neile pigem kasu toonud. Siiski ei pooldaks nad liidust lahkumist, sest vabamajanduse piirkonnas tegutsemise kasu on kordades suurem.
"Kaupade, teenuste ja tööjõu vaba liikumist arvestades eelistaksime EL-i jäämist," sõnas General Motorsi allüksuse Vauxhalli juht Rory Harvey Reutersile antud intervjuus. Ka Toyota ja Nissan, mis on Ühendkuningriikide suurimad autotootjad soovivad näha Liidu ühtseks jäämist.
Brittide autotööstuses valmib aastas 1,6 miljonit masinat. Praegu on naelsterling dollari suhtes 30 aasta madalaimal tasemel, mis teeb autod välismaistele ostjatele odavamaks ja seega ahvatlevamaks.
"Jaguar Land Rover (JLR) lõikab sellst kasu," kinnitas ettevõtte juht Ralf Speth. "See on üsna selgelt andnud meile maailmaturul opereerides konkurentsieelise, niisiis sellest vaatenurgast on see [naela kukkumine] väga hea." JLR on üks neist, kes soovib brittide jäämist euroliitu.
Ka väiksemad sport- ja luksusautode tootjad nagu McLaren ja Aston Martin on valuuta kõikumisest pigem võitnud.
"Rääkisin äsja mõne meie USA edasimüüjaga ning nende hinnangul on praegune olukord positiivne," kommenteeris McLareni tegevjuht Mike Flewitt. McLaren turustab umbes pooled sportautodest Põhja-Ameerikasse ja Lähis-Itta.
Suurbritannia ja Euroopa Liidu suhete ebastabiilsuse tõttu on murelikud ka teised autotootjad, sest iga valuutakõikumine Euroopa sarnasel läbipõimunud turul kajastub kiirelt kasumimarginaalides.
Toimetaja: Greete Palmiste