Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Saaremaa firma Baltic Workboats ehitab Rootsi liiklusametile kaks parvlaeva

Vormsi parvlaev Ormsö.
Vormsi parvlaev Ormsö. Autor/allikas: Baltic Workboats

Baltic Workboats AS (BWB) kirjutas täna Rootsi riikliku liiklusameti Trafikverketiga alla lepingu kahe parvlaeva ehitamiseks kogumaksumusega üle 20 miljoni euro.

Saaremaal valmivate laevade pikkus on 100 ja laius 18 meetrit ning need mahutavad kuni 80 sõiduautot ja 297 reisijat.

Lepingu kogumaksumus on veidi üle 20 miljoni euro, esimene laev peab olema valmis Lõuna-Rootsis liinile minema 2017. aasta kesksuvel.

Laevade jõuallikateks on neli Volvo Penta D16MH peamasinat koguvõimsusega 1920 kW, mis kahe Rolls-Royce US155 gondelkäituri kaudu tagavad laeva maksimumkiiruseks 11 sõlme.
Laevade korpused ja jõuülekanded on optimeeritud saavutamaks madal kütusekulu ja võimalikult vähene keskkonnasaaste, viimase jaoks on peamasinate väljalaskegaasidel ka täiendav järeltöötlus.

Laevadel kasutatakse moodsaid juhtimisseadmeid, mistõttu on laeva meeskond vaid kaheliikmeline. Laevad ehitatakse vastavalt 1B jääklassi nõuetele, mis tähedab, et laev peab olema võimeline sõitma vähemalt 5-sõlmese kiirusega kuni 80cm paksuses rüsijääs.

Tegu on suurimate laevadega, mis kunagi Saaremaal ehitatud on ja ka kohaliku laevaehituse ajaloos on vaid üksikud siin ehitatud laevad pikemad olnud.

BWB juhatuse esimehe Margus Vanaselja sõnul on see tellimus parim näide, kuidas riik saab reaalsete tegudega arendada ettevõtlust nii, et liigutaks allhanketööstusest suurema lisandväärtusega lõpptooteid pakkuva tootmise suunas.

"Me ei oleks saanud sellel hankel üldse osaleda, kui majandusministeerium ei oleks meid mõne aasta eest usaldanud ning meilt Eesti väikesaartega ühenduse pidamiseks Örmsö-tüüpi parvlaevu tellinud. Nüüd annavad needsamad Eestisse ehitatud laevad meile olulise referentsi sarnaste laevade välishangetel osalemiseks," märkis ta.

Täiendavat kompetentsi nii suurte laevade ehitamisel on lisanud ka Tallinna Sadama uutele parvlaevadele ehitusjärelevalve taegemine Poola ja Türgi laevatehastes.

Vanaselja leiab, et sarnaselt tegutsedes saaks kõige paremini edasi viia ka kodumaist kaitsetööstust, kus arendusprojektidena oleks võimalik eestimaistel ettevõtetel koostöös kaitseväega välja töötada terviktooteid, mida hiljem välisturgudel pakkuda.

Vanaselja tõdes, et kahjuks aga Eestis võrreldes Soome või Rootsiga tõsiseltvõetavad kaitsetööstuse arendusrahad puuduvad.

Baltic Workboats on Saaremaal asuv laevatehas, mille eelmise aasta käive oli 23 miljonit eurot. Ettevõte annab tööd 180-le töötajale. Hetkel ehitab BWB laevu Belgia, Rootsi, Saksamaa, Austria ja Eesti tellijatele.

Toimetaja: Marek Kuul

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: