Mitsubishi: oleme kütusekulu näitajaid võltsinud alates 1991. aastast
Jaapani autotootja Mitsubishi teatas, et nad on juba alates 1991. aastast kasutanud meetodit, mille abil võltsiti sõidukite kütusekulu.
Firma teatas eelmisel nädalal, et uute autode kütusekulu näitajaid on võltsitud, kuid täna lisas ettevõte, et taolist meetodit on kasutatud alates 1991. aastast. Varasemalt on ettevõte teatanud, et võltsimised puudutavad teste, mis on tehtud alates 2002. aastast, vahendasid BBC ja Reuters.
Ettevõtte teatel muutsid töötajad näitajate võltsimiseks rehvides rõhku muutes seda kõrgemaks. Tänu sellele näitasid labori testide tulemused autode võimet sõita väiksema kütusekuluga läbi pikemaid vahemaid. Autotootja kasutas kütusekulu testimisel USA maanteesõidule orienteeritud standardeid, mitte Jaapani hindamisnorme, mis lähtuvad linnasõidust.
Jaapanlaste pettus tuli välja pärast seda, kui Nissan testis Mitsubishilt ostetud ligi 470 000-st masinast koosnevat partiid ja leidis samade autode testtulemustes ebakõlasid.
Autofirma juhid, kaasa arvatud Mitsubishi Motorsi president Tetsuro Aikawa tunnistas, et testide valede tulemuste esitamine oli tahtlik. "On ilmselge, et andmeid moonutati selleks, et kilometraaži näitu parandada. Miks aga pettuse teel näidikuid parandada otsustati, on seni arusaamatu," sõnas Aikawa. Firmajuht ei olnud juhtumiga otse seotud, kuid tunnistas, et tunneb endal vastutust.
Jaapani valitsuse teatel käsitletakse Mitsubishi juhtumit erakordselt tõsiselt ning firma peab valitsusele esitama juhtunu kohta üksikasjaliku aruande. Lisaks nõudis Jaapani transpordiministeerium, et kõik riigis tegutsevad autotootjad esitaksid 18. maiks andmed oma sõidukite kütusekulu ja katsemeetodite kohta. Ka USA võimud on teatanud, et soovivad saada täpsemat teavet skandaali asjaolude kohta.
Firma teatas, et alustab uurimist ka välismaal müüdud autode osas. Mitsubishi Motorsi aktsiate väärtus on autotootja avaldusest alates langenud pea 50%, mistõttu on ettevõte kaotanud 3,9 miljardit dollarit.
Mitsubishi märkis, et ettevõtte välistest ekspertidest koostatud uurimiskomitee esitab esialgse raporti kolme kuu pärast.
Toimetaja: Allan Rajavee