Sebe võib tütarfirma Eesti Bussi vaidlustuse tõttu jätkata Tartu linnaliinidel reisijatevedu
Tartu pikendas linnaliinidele pakkuja leidmise tähtaega. Esialgne tähtaeg oli üleeile ning linnavalitsus pikendas seda 14. juunini, sest Eesti Buss OÜ ja MRP Linna Liinid esitasid hankele kaks vaidlustust.
Järgmise aasta juunis lõpeb Tartu linnal praegu reisijatevedu korraldava aktsiaselts Sebega. Uueks perioodiks, mis kestab kuni 2027. aasta juulini, soovib linn leida vedajat, kes jätkaks Tartus reisijate teenindamist madalapõhjaliste gaasibussidega, vahendasid ERR-i raadiouudised.
Esitatud nõue kõigile pakkujatele meelt mööda aga ei ole. Linnasekretäri Jüri Mölderi sõnul plaanitavas mahus gaasibusside tankimiseks vajalik taristu praegu Tartus puudub.
"Gaasimüüjad on küll kinnitanud, et nad oleksid võimelised alles jäänud aja jooksul tankimistaristu välja ehitama, kuid bussiettevõtjad on leidnud, et nemad samuti ei taha võtta riski ja vastutust selles osas, et tankimistaristu olemas oleks," rääkis Mölder.
Osaühing Eesti Buss ei ole rahul nõude teise poole ehk madalapõhjaliste gaasibusside kasutusele võtmisega. Vaidlustuse kohaselt on hanke eesmärgiks teenuse osutamine võimalikult madala hinnaga, kuid gaasibusside soetamine tähendaks pakkujale suuri lisakulutusi.
"Üks gaasibuss võib maksta enam kui 50 000 eurot, aga Tartu linn on rohelise mõtlemisega, mistõttu on meie hinnangul see loodussäästlik nõue täiesti põhjendatud ning oleme valmis selle teenuse eest rohkem maksma," märkis linnasekretär.
Kui 14. juuniks olukord paranenud ei ole, siis muutub reaalseks variant, et kehtivat lepingut pikendatakse praeguse vedajaga. Osaühing Eesti Buss on praeguse vedaja AS Sebe tütarettevõtte.
Toimetaja: Allan Rajavee