Tallinn lõpetab ettevõttega MRP Linna Liinid sõlmitud leppe ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1547629500000 | amCalendar}}
Foto: Siim Lõvi /ERR

Tallinna linnavalitsus lõpetab lepingu ettevõttega MRP Linna Liinid, kuna neil on raskusi busside eest liisingumaksete tasumisega. Linnale tähendab see miljoneid eurosid lisakulu ja kuni 125 uue bussijuhi leidmist.

Abilinnapea Kalle Klandorf ütles kolmapäeval linnavalitsuse pressikonverentsil, et leping lõpetatakse 1. veebruarist.

Kuni 2022. aastani sõlmitud lepingu ennetähetaegne lõpetamine toob kaasa kulusid nii MRP-le kui ka Tallinna Linnatranspordile, kes peab nüüd liinid üle võtma.

"Lepingu lõpetajale toob see kaasa seda, et meil on deposiitarvel 700 000 eurot, mis jääb siis Tallinna linnale. Me siin oleme arvutanud, et umbes kahe-kolme miljoni vahel tuleb see summa, mis tuleb täiendavalt Tallinnal kanda," ütles Klandorf "Aktuaalsele kaamerale".

Olukorrale leitakse tema hinnagul lahendus.

"Meil on veel Tallinnas veel trammid ja trollid, ka rongid sõidavad läbi linna," ütles Klandorf. Ta lisas, et valmistatakse ette kogu linnatranspordi korraldamise üleandmine Tallinna Linnatranspordi AS-ile (TLT).

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo meenutas, et linn pöördus seoses makseprobleemidega juba mullu juulis MRP Linna Liinid poole.

"Siis nad teatasid, et neil on hetkelised probleemid ja nendega tegeletakse, kuid 8. jaanuaril teatas ettevõte, et neil pole õnnestunud liisingufirmadega kokkuleppele saada," rääkis Harjo.

Ta lisas, et liisingfirmad on andnud Tallinna linnale hingamisruumi ja 1. veebruarist võtab MRP Linna Liinide teenindada olnud liinid üle Tallinna Linnatranspordi AS. "Härrasmehelik käitumine," lausus Harjo liiningufirmade otsuse kohta.

Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditši sõnul on nende jaoks tegemist eriolukorraga.

"Vaja on juurde saada 125 juhti. Sellega tegeleme ja kavatseme võtta liinid üle. Peama suurendama veeremi arvu," rääkis Boroditš. "Arvame, et suuremas osas oleme 1. veebruariks valmis, saame kasutada ka oma reserve. Suures osas saame tööga hakkama."

Boroditši sõnu võivad hankesse tulla ka praegused MRP bussid.

"Need bussid, mis sõidavad praegu MRP Liinidel, kuuluvad finantsasutustele ja kindlasti finantsasutus on huvitatud, et need bussid teeniksid finantsasutuse jaoks raha. Selge on see, et kuskil ei vedele 50, ka TLT-l ei vedele 50 bussi igaks juhuks, et äkki läheb vaja. Me läheme seda tehnikat hankima. Samuti, mis puudutab personali, siis kindlasti me räägime nende inimestega, kes on MRP-l tööl. Nemad on muidugi eelisjärjekorras. Jätkame ka oma värbamiskampaaniat selleks, et liinid saaksid teenindatud 1. veebruarist," selgitas Boroditš.

Juba möödunud aasta suvel korraldati Tallinna linnavalitsuses ootamatu kriisikoosolek, et arutada võimalikke stsenaariume juhuks, kui MRP Linna Liinidel asjad hapuks peaksid minema, bussiveofirma paanikaks põhjust ei näe.

Kui hange ja bussijuhtide värbamine jääks venima, on linnal olemas ka varuplaan. Siis kataksid MRP liine Linnatranspordi bussid ja sõidugraafikutes tuleks teha muudatusi.

MRP Linna Liinid teenindab Tallinnas 11 liini, firma käes on bussiliinid nr 2, 12, 13, 20, 20A, 25, 39, 49, 57, 59 ja 65 ning ülejäänud liinidel veab sõitjaid TLT, Tallinnas kokku on umbes 80 bussiliini.

MRP: teoreetiline lootus on, et suudame 1. veebruarist jätkata

MRP Linna Liinide juhatuse liige Aivo Pärn ütles "Aktuaalsele kaamerale", et pikad läbirääkimised liisingufirmadega luhtusid, mistõttu tuli MRP Linna Liinidel Tallinna veolepingust loobuda.

"Busside liisingukoormus oli liiga suur. Üritasime jõuda kokkuleppele, väga pikad läbirääkimised. Kahjuks läks teistmoodi ja peame liiniveolepingu Tallinna linna transpordiametiga lõpetama," rääkis Pärn.

Ta kinnitas, et muid makseraskusi ettevõttel lisaks liisingufirmade kohustustele ei ole.

"Minule teadlaolevalt MRP Linna Liinidel muid makseraskusi küll ei ole olnud. Töötajatele on palga alati välja makstud, nii sai ka üleeile toimitud," kinnitas ta.

Küsimusele, kas firma lõpetab tegevuse, on Pärna sõnul praegu raske vastata.

"Praegu otsime alternatiivseid väljundeid ja ütleme, et õhksõrn lootus veel on, tegelikult teoreetiline, et MRP Linna Liinid võib-olla suudab jätkate 1. veebruarist. Aga kui mitte, siis püüame läbi teiste tegevuste bussinduses jätkata," rääkis Pärn.

Pärn ütles suvel Postimehele, et ettevõtte juhtkond tegeleb liisingumaksete küsimuse lahendamisega ning kui MRP-l ja liisingufirmal on probleem, siis on see nendevaheline asi.

Toimetaja: Indrek Kuus, Toomas Pott, Merili Nael

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: