Hädaabikõnesid hakatakse menetlema ühtses infosüsteemis ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Autor/allikas: Siim Lõvi /ERR

Riik loob senise päästeinfosüsteemi asemele kaks eraldi andmekogu ja hakkab kõiki hädaabiteateid menetlema ühtses infosüsteemis.

Eraldi andmekogud on päästeinfosüsteem, mille vastutav töötleja on päästeamet, ja hädaabiteate menetlemise andmekogu, mille vastutav töötleja on häirekeskus.

Kehtiva päästeseaduse alusel on asutatud päästeameti ja häirekeskuse ülesannete täitmiseks üks andmekogu, kuid politsei töö korraldamine ja kutsete menetlemine ei ole seotud päästeameti ülesannete ega tegevusega, mistõttu luuakse ka eraldi andmekogud.

Päästeseaduse muutmise eelnõuga luuakse õiguslik ka alus kõigi hädaabinumbril 112 saabunud hädaabiteadete täielikuks menetlemiseks ühtses infotehnoloogilises keskkonnas, seisab eelnõu seletuskirjas.

Alates 2014. aastast võtab häirekeskus numbril 112 vastu kõiki kiirabi- , pääste- ja politseikõnesid ning muul viisil saabunud hädaabiteateid, kuid kõnesid menetletakse erinevates infosüsteemides ning ühine hädaabikõnede menetlemise infosüsteem puudub.

Seadusemuudatus on vajalik sellepärast, et praegused politsei- ja piirivalveameti (PPA), päästeameti ja häirekeskuse tehnilised lahendused ei toeta ühtset elutähtsa teenuse kiiret ja katkematut osutamist, seisab seletuskirjas.

Toimetaja: Merit Maarits

Allikas: BNS

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: