Eesti Gaas tahab oma LNG terminali
Eesti Gaas peab perspektiivikaimaks ärisuunaks LNG-laevade punkerdamist ja ettevõte kavatseb mahtude kasvades ehitada oma LNG terminali või punkerlaeva.
Eesti Gaasi juht Ants Noot ütles Eesti Päevalehele, et pea aasta on Eesti Gaas LNG-kütusega varustanud Tallinki uut laeva Megastar ja see on perspektiivikas valdkond.
"Kui praegu sõidab Läänemerel ehk paar laeva LNG-l, siis teatavasti tuleb neid juurde. Viking Line juba ehitab üht, Tallinkil on samuti uus laev arutluse all. Kogu maailmas on LNG-l sõitvaid laevu ligi 120, kuid laevatehaste tellimisraamatutes on kolme-nelja aasta tööplaanides sees 117 LNG-laeva. Sellest 60 protsenti on tellitud Euroopasse. Kümnete aastate lõikes on LNG-laevade kasutuse kasvujoon juba väga sirgelt ülespoole," märkis ta.
Noot tõi näiteks, et kui üks laev kasutab 20 000 tonni LNG-d aastas, siis tähendab see umbes 30 miljonit kuupmeetrit maagaasi. "Võrdluseks, Eestis tarbitakse aastas 500 miljonit kuupmeetrit gaasi. See tähendab, et juba üks laev suurendab märkimisväärselt meie mahte, aga kümnete laevadega maht juba kahekordistuks," ütles Noot.
Noot märkis, et edasi on vaja mõelda, kas omada väikest terminali või oleks vaja ehitada punkerlaev ja sellega teenindada laevu eri sadamates.
"Euroopas laiemalt kasutatakse samuti LNG-d autokütusena aina enam, sest see on nii palju odavam kui diisel või bensiin. Veel oleme Eestis püsti pannud mitu CNG- ehk surugaasitanklat ja järgmisel aastal on CNG-võrk juba vägagi esinduslik. Võib loota, et siis hakkavad peale bussi- ja taksofirmade ka erakliendid järele tulema," ütles Noot.
Toimetaja: Marek Kuul