Eesti Gaas ostab LNG-punkerlaeva
Eesti Gaas sõlmis lepingu veeldatud maagaasi (LNG) punkerlaeva ehitamiseks, millest saab esimene omataoline Läänemere põhja- ja idaosas.
2020. aastal valmiv laev hakkab teenindama Soome lahel seilavaid keskkonnasõbralikke laevu.
Punkerlaeva teeninduspiirkonnaks kujuneb Läänemere põhja- ja idapoolsem osa, eelkõige Soome laht.
Eesti Gaasi nõukogu esimees Ain Hanschmidt ütles, et mobiilse terminaliga saab ettevõte ära katta Läänemere tähtsamad piirkonnad. Selliseid laevu on praegu liikvel ainult viis-kuus, kuid Eesti Gaasi omast saab kõige moodsam.
Laev on võimeline punkerdama nii avamerel kui sadamates tankereid, kauba-, teenindus-, reisi- ja teenistuslaevasid, selle mahutid võimaldavad tarnida klientidele ühekorraga kuni 6000 kuupmeetrit veeldatud maagaasi.
Eesti Gaas loodab, et aastas transpordib laev kuni 100 000 tonni veeldatud maagaasi. Tallinki Megastar, mida Eesti Gaas varustab, peaks mahust andma viiendiku.
Eesti Gaasi tulevane punkerlaev. Autor: Eesti Gaas
Ligi saja meetri pikkuse punkerlaeva ehitab Hollandi firma Damen. Laev valmib järgides äärmiselt kõrgeid ohutusnõuded, paljud juhtimissüsteemid dubleeritakse. Punkerlaev hakkab vastama jääklassile 1A ning teenindama kliente aastaringselt.
Eesti Gaasi juhatuse esimees Ants Noot ütles, et ettevõte omab piirkonnas praegu suurimat LNG tarne ja teenindamise kogemust.
"Oleme viimastel aastatel välja arendanud eraldi LNG tegevusvaldkonna, teinud üle tuhande LNG truck-to-ship punkerdamise ning maismaalt edasi merele minek on järgmine loogiline samm," lausus Noot.
Eesti Gaasi enamusosalus kuulub investeerimisfirmale Infortar, mis omakorda kuulub Ain Hanschmidtile, Enn Pandile ja Kalev Järvelillele.
LNG laeva ehitust finantseerib Infortar ning kaasrahastab Euroopa Liit kuni 20 protsendi ulatuses.
Eesti Gaas on sõlminud Infortariga pikaajalise lepingu laeva opereerimiseks ning Tallinkiga tehniliseks toeks ja mehitamiseks.
Vaata ka pressibriifingut:
Toimetaja: Priit Luts