Eesti Gaas loodab LNG-punkerlaeva ehituslepinguni jõuda üsna pea
Eesti Gaas loodab juba järgmisel aastal sõlmida lepingu veeldatud maagaasi LNG-punkerlaeva ehitamiseks.
Paralleelselt kaalutakse võimalusi väikese maapealse terminali rajamiseks, teatas ettevõtte juhatuse liige Margus Kaasik "Aktuaalsele Kaamerale".
Eesti Gaasi juhatuse esimees Ants Noot ütles intervjuus Ärilehele, et peab perspektiivikaimaks ärisuunaks LNG-laevade punkerdamist ja ettevõte kavatseb mahtude kasvades ehitada oma LNG terminali või punkerlaeva.
Eesti Gaasi juhatuse liikme Margus Kaasiku sõnul loodetakse ehituslepinguni jõuda juba üsna pea. "Praegu me valmistame ette oma laevaprojekti ja võimalik, et jõuame mingi ehituslepinguni järgmise aasta esimeses pooles. Ja paralleelselt analüüsime ka erinevaid variante väikese terminali või mahuti osas, et parandada oma infrastruktuuri," selgitas ta.
Maapealse punkerdamisterminali asukohana on kõne all Tallinna reisisadam ja Muuga sadam.
"Täna me vaatame kaht asja. Räägime Vopakiga seoses nende plaanidega Muugale ehitada väike terminal ja analüüsime ka võimalusi väikese mahuti kohta Tallinna Sadamas," lisas Kaasik.
Praegu külastab Eesti sadamaid regulaarselt vaid Tallinki laev Megastar, mida punkerdatakse reisisadamas autodelt, kuid usutakse, et keskkonnanõuete karmistudes hakkab LNG-d kasutama ka järjest rohkem kaubalaevu.
"Lähiaastatel nende osakaal suureneb, need ei saa olema ainult reisilaevad, vaid ka kaubalaevad. Hetkel Tallinki laeva Megastar punkerdatakse autodelt, aga kindlasti lähiaegadel, kui neid laevu lisandub, ei ole mõeldav, et ainult autodelt saaks punkerdada. See peab olema kas punkerlaev või veel parem punkerjaam," rääkis Tallinna Sadama juhatuse liige Margus Vihman.
Muugale LNG terminali kavandav Vopak teatas, et terminali arendatakse järk-järgult ning projekti esimese faasi investeerimisotsust on oodata järgmisel aastal aastal. Alexela on käivitanud väikese LNG terminali ehituse Soomes Kotka-Hamina sadamas.
Toimetaja: Laur Viirand