Raamatute digilugemine: neli korda päevas ja 10-20 minutit ({{commentsTotal}})

Keskmine lugemissessiooni pikkus kasvas aastaga 12 minutilt 17 minutile nädalavahetustel ning jäi veidi alla 10 minuti nädala sees.
Keskmine lugemissessiooni pikkus kasvas aastaga 12 minutilt 17 minutile nädalavahetustel ning jäi veidi alla 10 minuti nädala sees. Autor/allikas: Elisa.ee

Populaarse Elisa raamatuäpi mullune kasutusstatistika näitab, et digilugemine sarnaneb üha enam sotsiaalmeedia kasutusele: loetakse sagedamate ja lühemate sessioonide kaupa.

Digiraamatuid loeti Elisa Raamatu äpis mullu 10 protsendi võrra rohkem kui üle-eelmisel aastal, kuid samas tekkis muutus lugemise viisides.

Mullu tegi keskmine digilugeja päeva jooksul 3-4 lugemisessiooni, mis oma olemuselt meenutabki enam nutiseadmest sotsiaalmeedia ja uudiste tarbimist kui traditsioonilist lugemist.

Keskmine lugemissessiooni pikkus kasvas aastaga 12 minutilt 17 minutile nädalavahetustel ning jäi veidi alla 10 minuti nädala sees.

Rakenduse kasutusaeg kõikide lugejate peale kokku oli 2819 päeva, 11 tundi ja 56 minutit, mis teeb kokku pea kaheksa aastat lugemist.

Kasutatavust on Elisa kinnitusel tõstnud veel ka Iselugeja ettelugemise funktsioon, kus äpis saadavalolevaid raamatuid loeb ette robot.

Audio-versioonis olevate raamatute hulk on funktsionaalsuse loomise hetkest kaheksakordistunud ja seega saab pea kõiki 2500 raamatut täna juba ka kuulata.

Kasutajate hulk, kes avavad rakendust igapäevaselt on kasvutempos ning kliendiuuringu järgi kasutatakse lugemispausideks enamasti kiireid ootehetki või transpordiks kuluvat aega.

Eelmise aasta viimastel kuudel olid äpis kõige menukamad ajakirjad Kroonika, Anne&Stiil ning Pere ja Kodu.

Elisa Raamatu eelmise ehk 2017. aasta kõige populaarsemaks digiteoseks kerkis rahva lemmiku, värvika ja armastatud Eesti avaliku elu tegelase Mihkel Raua raamat „Kus ma olen ja kuidas sina võid palju kaugemale jõuda“.

Raamatute esikümme 2017. aastal:

Oma sisu tootmist lähiajal plaanis pole

Elisa ja Starman panid leivad ühte kappi aasta tagasi. ERR küsis, kas lähiajal on telekommunikatsiooniettevõttel plaanis turule tulla ka uute sisulahendustega.

Elisa erakliendiüksuse juht Andrus Hiiepuu ütles, et sisu tootmine on kasvavaks trendiks kogu maailmas. Elisa emafirma Soomes toodab oma sisu juba viimased viis aastat ja väga edukalt.

"Eestis keskendume hetkel lahendustele, kuidas muuta Elisa Elamust personaalsemaks ja lihtsamaks. Oma sisu tootmist lähiperspektiivis plaanis ei ole," kinnitas ta.

Elisa Elamuses on ettevõte kasutajal võimalus huvipakkuvate (filmid, sport, laste, täiskasvanute) teemade lõikes vaadata just talle korda minevat sisu.

"Viimasena lisasime Minu Maailma, kus saab personaliseerida TV ning kokku panna oma lemmiklistid näitlejatest, filmidest ning saadetest ja sarjadest," märkis Hiiepuu.

Toimetaja: Priit Luts



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: