Rike digiboksis: kümnendik Elisa kliente hädas igapäevaste restartidega ({{commentsTotal}})

Foto: Postimees/Scanpix

Tuhanded Elisa kliendid on viimasel ajal hädas oma digibokside sagedase restardiga. Ettevõte tunnistab, et kümnendikul nende klientidest on digiboksi tarkvararikke tõttu iseeneslikud taaskäivitused muutunud igapäevasteks. Konkurent Telia teeb aga digiboksidele plaanipäraseid tarkvarauuendusi kuni kaks korda nädalas.

Paljud Elisa kliendid on viimasel ajal kurtnud, et nende digiboksid teevad restarte varasemast sagedamini. Elisa tunnistas ERR-ile, et kümnendikku nende klientidest on tõesti tabanud tarkvararike, mis põhjustab lausa igapäevaseid restarte.

"Kliendid on meile teada andnud, et boksid teevad iseseisvat taaskäivitamist. Seda võib tulla ette kuskil kord päevas. Lisaks teeb veel boks meil restardi siis, kui me teeme tarkvarauuendusi," tunnistas Elisa tehnoloogiaüksuse juht Toomas Polli probleemi.

Kord päevas taaskäivitavad end just vanema generatsiooni digiboksid, mida on kümnendikul Elisa klientidest ehk umbes paaris tuhandes kodus.

Elisa kinnitusel on viga üles leitud ja seda on asutud kõrvaldama.

"Me oleme tuvastanud ka käitumismustri kasutajatel, mis seda restarti põhjustavad ja me oleme valmis saanud uue tarkvaraparanduse, mida me juba eile osadele klientidele ka lansseerisime. Nüüd paari nädala jooksul me uuendame versiooni kõikidel ära," lubas Polli. 

Pärast vea kõrvaldamist peaksid Elisal jätkuma tavapärased tarkvarauuendused umbes kord kvartalis.

Konkurendi Telia võrgus on suuremaid rikkeid esinenud paaril korral aastas. Seevastu plaanilisi tarkvarauuendusi teeb Telia Elisast märksa sagedamini.

"No võib-olla see mõistlik piir on kuskil korra-kaks nädalas. Me teeme digiboksi uuendusi ja nendes olukordades see digiboks end siis tavaliselt ka restardib," rääkis oma ettevõtte praktikast Telia televisiooni ja multimeedia valdkonna juht Eestis Karl Anton.

"Me teeme uuendusi tegelikult kuskil 60 korda aastas keskeltläbi, ja me teeme neid väikeste juppide kaupa, et teenust mitte liiga palju häirida ja mitte liiga palju korraga ette võtta. Mida rohkem korraga ette võtad, seda suurem on tõenäosus, et läheb midagi katki," põhjendas Anton.

Tihti on uuendused näiteks eelmiste versioonide vigadeparandused, nii et alati ei saa vaataja arugi, et tal midagi pärast restarti muutunud oleks. Vähemaks uuendusi aga jätta ei saa.

"See on tavaline tarkvara arenduse protsess ja see tõenäoliselt jääb ka nii," tõdes Anton.

Toimetaja: Merilin Pärli



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: