Rahvusooper Estonia reklaamib end Eesti vana brändi logoga ({{commentsTotal}})

{{1522319400000 | amCalendar}}
Rahvusooper Estonia reklaam Gonsiori tänava ääres.
Rahvusooper Estonia reklaam Gonsiori tänava ääres. Autor/allikas: Siim Lõvi/ERR

Tallinna tänavapilti ilmusid sellest nädalast Eesti vana brändi "Welcome to Estonia" pisut töödeldud logoga reklaamid ilma ühegi lisaselgituseta. Siiski pole reklaamide tellijaks mitte brändi omanik EAS, vaid rahvusooper Estonia.

Reklaamtahvlite omanikul JCDecaux'l puudub õigus öelda, kes on tiiserreklaamide tellija, kuivõrd tellija nime reklaami pealt ei leia. EAS kui Welcome To Estonia brändi omanik, kes seda enam ei kasuta, kinnitas, et nende tellitud see kampaania pole. Samuti pole nemad vana märki ümber töödelnud.

"EAS ei toeta "Welcome to Estonia" kontseptsiooni kasutamist ega soovita ettevõtetel seda samuti teha. Samas on rahvusooper Estonia informeerinud EAS-i oma soovist kasutada "Welcome to Estonia" loosungit oma turunduskampaanias ning me ei pidanud vajalikuks seda keelata, kuna mõistame, et rahvusooper Estonia kampaania viitab Welcome to Estonia sõnademängu kaudu teatri nimele ning EAS ei pea vajalikuks ega võimalikuks asuda sellist lahendust tsenseerima," põhjendas EAS-i pressiesindaja Mariann Sudakov, miks anti rahvusooperile luba nende brändi kasutamiseks oma reklaamis.

Reklaamiseadus näeb ette, et reklaamil peab olema selgelt eristatav kas tellija nimi või registreeritud kaubamärk. Selle järgi oleks pidanud reklaamil olema esitatud rahvusooper Estonia nimi, muidu annab reklaam alust eeldada, et selle tellija on EAS kui "Welcome to Estonia" kaubamärgi omanik.

Rahvusooper Estonia turundus- ja kommunikatsioonijuht Ülla Veerg kinnitas, et uuest nädalast jõuavad tänavatele uued plakatid, kust saab juba ka lisainfot teatri kohta. Praeguste reklaamidega sooviti aga publiku tähelepanu tõmmata.

"Rahvusooperis Estonia algab 3. aprillil uue, 113. hooaja piletite müük. Kuna rahvusooper Estonia nimi on sama Eesti riigi ingliskeelse nimega ning see sisaldub ka kõnealuses märgis, tekkis idee võtta legendaarne "Welcome to Estonia" taas kasutusse ning anda sellele uus elu," põhjendas Veerg logo kasutamist.

"Teavitasime oma kavatsusest märki kasutada ja seda pisut tuunida ka EAS-i ning nii rakendasimegi riigi kunagise investeeringu kultuuriturundamise vankri ette. Märgi kasutus jätkukampaania perioodil vihjab ka rahvusooperi eelmisest hooajast kasutusele võetud uuele visuaalsele identiteedile," lisas Veerg.

Toimetaja: Merilin Pärli



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: