Riik otsib Hiiumaa ja Saaremaa lennuliinile riigihankega uut vedajat
Maanteeamet kuulutas juuli alguses välja riigihanke, et leida mandri ja suursaarte vahelistele lennuliinidele järgmiseks perioodiks uued vedajad. Lennukid peavad olema Tallinn-Kuressaare ja Tallinn-Kärdla liinil järgmise aasta 1. juulist. Kuressaare liin saab senisest suurema lennuki.
Hanke tingimused näevad ette, et pakkujal peab olema Hiiumaale lendamiseks vähemalt 19-kohaline ja Saaremaa liinile 33-kohaline lennuk. Praegu lendab nii Kuressaarde kui Kärdlasse üks ja sama 19-kohaline lennuk ja seega on suurem masin Kuressaare liinile samm edasi.
Ettevõtjate selge soov oli, et see võiks olla kuni 42-kohaline lennuk, aga hankes on ta nii seatud, et kui keegi pakub suuremat lennukit, siis on see eelistatud. Samuti peab pakkujal olema võimalus kasutada põhilennuki asendamiseks varulennukit. Nõutavast suurema lennuki liinile toomine annab hankel osalejale lisapunkte.
"Hindamispunktid on seatud nii, et kes pakub suuremat lennukit, saab ka rohkem punkte. Hindamiskriteeriume on kokku neli - reisi maksumus, istekohtade arv, lennuki vanus ja CO2 emissioon ühe istekoha kohta," ütles ERR-ile maanteeameti ühistranspordiosakonna juhtivekspert Mika Männik.
Üks hange hõlmab küll mõlema liini teenindamist, kuid see ei tähenda, et Kuressaare ja Kärdla liinil ei võiks vedajaks olla kaks erinevat firmat.
"Võib olla selline olukord, kus ühte liini teenindab üks ettevõte ja teist liini teine ettevõte, kuna me nõuame hankel kahte erinevat lennukit - Saaremaale vähemalt 33-kohalist ja Hiiumaale vähemalt 19-kohalist ja siis võib juhtuda, et kui ühel ettevõttel on üks sobiv lennuk ja teisel teine, siis nad teevad ühispakkumuse," rääkis Männik.
Hanke maksumus on 5,4 miljonit eurot viie aasta peale.
Toimetaja: Indrek Kuus