Naissaare elanikud loodavad peagi taas kohalikku raudteed kasutada ({{commentsTotal}})

Naissaarel löödi ajaloolise raudtee renoveerimise alguse tähistamiseks sisse esimene liiprinael ja kohalikud loodavad Euroopas ainukesena säilinud militaareesmärgil rajatud kitsarööpmelist raudteed peagi kasutama hakata. Esilagu küll vaid 2,5 kilomeetri pikkuses.

Reisijatevedu ei ole ajaloolisel Naissaare raudteel toimunud viimased kaks aastat, sest see muutus lihtsalt liiga ohtlikuks. Nüüd käib seal aga vilgas töö selleks, et selle aasta lõpuks taastada rongiliiklus vähemalt haruteeni, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Suurim töö raudtee taastamisel on selle liiprite vahetamine. Vaatamata sellele, et väike osa liipritest on juba vahetatud, löödi ühte neist neljapäeval üheskoos liiprinael, et renoveerimise algust tähistada.

2019. aastal on plaanis taastada raudteed veel ühe kilomeetri ulatuses kuni sadamani.

"See on oluline kohalikule mitte eelkõige transpordi mõttes, vaid sümboli mõttes ja selles mõttes, et Naissaar on olnud selline saar, kus rong on läbi aegade, sõltumata valitsusest ja valitsevast korrast nii tsaariajal, nõukogude ajal, saksa ajal olnud kogu aeg käigus. Kui ta nüüd jälle käiku saab, siis see on osa saarest," selgitas MTÜ Naissaarlaste Kogukonna juhatuse esimees Toomas Luhaäär.

Naissaarel üle 23 aasta elanud Peedo Lehtla on mees, kes enne reisijateveo keelamist kaks aastat tagasi aastakümneid rahvast mööda raudteed sõidutas.

Raudtee oli populaarne nii turistide kui ka kohalike seas, kellest kümme on püsielanikud. Suvel lisandub neile veel üle 30 inimese.

"See on nii, et nii palju tahtjaid oli. /.../ Isegi president Rüütel on selle rongiga sõitnud, Tallinna linnavalitsus, ministreid palju. Ministreid ja valitsusmehi on küll ja küll siin olnud," rääkis Lehtla.

Raudtee renoveerimine rõõmustab väga ka Viimsi rannarahva muuseumi, kelle valduses Naissaare raudtee on.

"Ka muuseumi poolt on eelkõige missioon selle säilitamine ja see säilib ikka kõige paremini siis, kui temaga toimetatakse, vastasel juhul ta lihtsalt kõduneb ära. Nii et see ei ole ainult turism, see on ajalooväärtus ka," rääkis muuseumi juhataja Janek Šafranovski.

Taastatud raudtee peal sõitmiseks renoveeritakse ära üks nõukogudeaegne vedur, mis praegu Naissaarel olemas on. Lisaks soovib muusem viia saarele ühe väiksema ajaloolise dresiini koopia.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: