Airest vaidlustas 25-miljonilise suursaarte lennuhanke ({{commentsTotal}})

Praegu Saaremaa ja Hiiumaa lennuliine teenindava Transaviabaltika lennuk.
Praegu Saaremaa ja Hiiumaa lennuliine teenindava Transaviabaltika lennuk. Autor/allikas: Transaviabaltika

Kaubalennufirma Airest on vaidlustanud Tallinna-Kuressaare ning Tallinna-Kärdla vaheliste regulaarlennuliinide vedaja riigihanke, mille eeldatav maksumus viieks aastaks on 25,5 miljonit eurot.

Airest esitas 20. detsembril hanke alusdokumentidele vaidlustuse, mille riigihangete vaidlustuskomisjon otsustas menetlusse võtta.

Maanteeamet kuulutas Tallinna-Kuressaare ning Tallinna-Kärdla vaheliste regulaarlennuliinidele vedaja leidmiseks riigihanke, mille eeldatav maksumus viieks aastaks on 25,5 miljonit eurot.

Kui osapooled riigihangete vaidlustuskomisjoni otsusega ei nõustu, on seda võimalik 14 päeva jooksul halduskohtus vaidlustada.

Lennufirmad saavad pakkumisi esitada 24. jaanuarini ning liine hakatakse uue lepinguga teenindama 2019. aasta 1. juunist, kui lõpeb senine leping praeguse vedaja, Transaviabaltikaga.

Pakkumise saab teha eraldi nii Tallinna-Kuressaare kui ka Tallinna-Kärdla liinile. Uue hanke puhul hinnatakse 70-protsendilise osatähtsusega reisi maksumust ning 30-protsendilise osakaaluga põhilennuki vanust.

Novembri alguses kuulutas maanteeamet eelmise suursaarte lennuhanke kehtetuks, kuna üheks tingimuseks oli keskkonnasäästlike lennukite kasutamine, mis välistaks turbopropeller-mootoritega õhusõidukite kasutamise. Nimelt selgus hankemenetluse käigus, et selliste mootoritüüpidega lennukite kohta ei ole võimalik saada tõendatud andmeid süsihappegaasi emissiooni suuruse kohta.

"Me ei soovinud välistada teenuse osutamist lennukitega, millel on turbopropeller-mootorid. See asjaolu tekitanuks hankes ebaefektiivse konkurentsi ja pakkujate ebavõrdse kohtlemise. Sellise olukorra välistamiseks oli meie ainus võimalus hankemenetlus kehtetuks tunnistada," selgitas maanteeameti riigihangete talituse juhataja Andry Palu.

Näiteks Nordica soovis liine teenindada lennukitüübiga ATR72, millel on samuti turbopropeller-mootor ning seda tüüpi õhusõidukid teenindavad ka praegu suursaarte lennuliine.

Praeguse vedaja, Transaviabaltika esindaja Rene Must ütles BNS-ile, et süsihappegaasi emissiooni nõue oli mõistetamatu, kuna reaktiivlennukitega ei hakka keegi Kuressaarde ega Kärdlasse lendama.

Juulis välja kuulutatud hankele esitasid taotlused riiklik lennufirma Nordica koos tütarfirmaga Regional Jet OÜ, kaubalennufirmad AS Airest ja NyxAir OÜ ning praegu suursaarte lennuliine teenindav Transaviabaltika.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi leping praeguse vedaja, Leedu ettevõttega Transaviabaltika kestab kuni 31. maini 2019.



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: