Saksa valitsuses puhkes tõsine vaidlus kiirteede kiiruspiirangu teemal
Saksamaa valitsuses liidukantsler Angela Merkeli koalitsioonipartneriks olevad sotsiaaldemokraadid on teinud ettepaneku kehtestada eksperimendi korras kiiruspiirang Saksa kiirteedel. Ühe põhjendusena toovad nad välja ka soovi piirata süsihappegaasi emissioonide piiramise.
Saksamaa on ainus alles jäänud suurriik, kus on pikki maanteelõike, kus ei ole kehtestatud mingit kiiruspiirangut. Maanteede puhul ei kehti üleriigilist kiiruspiirangut, küll aga on kehtestatud erinevaid kohalikke kiiruspiiranguid, mis katavad ka rohkem kui poole kiirteedevõrgustikust (Autobahn). Lisaks on kiirteede puhul soovituslikuks suurimaks sõidukiiruseks 130 kilomeetrit tunnis, kirjutab Times.
Ettepanek kehtestada kiirteedel kiiruspiiranguid on tekitanud CDU ja SPD suures koalitsioonis tõsiseid tülisid. Muu hulgas on avalikkuse ette lekkinud ekspertide grupi koostatud raporti kavand, mis teeb ettepaneku kehtestada kõigil kiirteedel sõidukiiruse ülempiiriks 130 kilomeetrit tunnis ja seda selleks, et Saksamaa täidaks eesmärke kasvuhoonegaaside emissiooni piiramisel.
Merkeli Saksamaa Kristlik-Demokraatliku Liidu (CDU) Baieri sõsarparteisse CSU kuuluv transpordiminister Andreas Scheuer kritiseeris kiiruspiirangu kehtestamise plaani teravalt ja nimetas seda unistamiseks ning terve mõistuse vastaseks ideeks.
Sotsiaaldemokraatide (SPD) üks asejuhtidest Ralf Stegner aga kritiseeris ministrit spetsialistide hinnanguga võitlemise eest. "Kui kiiruspiirang saab anda märkimisväärse panuse kliima kaitsmisse, siis peaksime me sellesse vähemalt tõsiselt suhtuma," sõnas ta.
Merkeli jaoks tähendab kiiruspiirangu tüli märkimisväärset probleemi. Ühest küljest prognoositakse, et Saksamaa ei suuda täita 2030. aastaks soovitud kliimapoliitilisi eesmärke ja koalitsioon SPD-ga on Merkeli parim võimalus ametiaja lõpuni võimul olla. Teisest küljest on aga paljude sakslaste jaoks kiiruspiirangu puudumine ja võimalus soovi korral pika sõidu ajal gaasipedaali vajutada oluliseks kodanikuvabaduseks.
Toimetaja: Laur Viirand