Vabatahtlikud nõustavad inimesi mitmel eritelefonil ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: "Pealtnägija" Facebook

Häirekeskuse telefon 1247 on tegutsenud kuus päeva. Paari päeva eest alustas hingehoiu nõustamistelefon, mis on mõeldud haiglates ja hooldekodudes viibijatele. Nõuandeid ja infot jagavad soovijatele telefoni teel vabatahtlikud.

Koolituse on häirekeskuses saanud 100 vabatahtlikku ja esimestena hakkasid telefonikõnedele vastama ametnikud, kes töötavad siseministeeriumi haldusalas. Numbrile helistatakse palju ja küsitakse nii viiruse leviku kui ka kogu praeguse elukorralduse kohta, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Häirekekuse peadirektor Kätlin Alvela ütles, et häirekeskusest saab ametlikku informatsiooni. "Meil tuleb väga palju tegeleda meedias ja sotsiaalmeedias levivate libauudistega, mis ärevust tekitavad," lausus ta.

Haiglas ja hooldekodus olijad ei saa praegu oma lähedastega nii sageli suhelda kui varem. Selleks, et nende mõtteid ja muresid kuulata hakkas sotsiaalkindlustusameti ja haiglate kaplanaadi eestvõttel tööe hingehoiu kriisinõustamise telefon. Abi saavad nii patsiendid kui ka personal.

"Praegune ärev olukord halvendab inimeste vaimset ja hingelist seisundit ja turvatunnet ja mis mõjutab omakorda tervist ja ülldist toimetulekut, Väga tähtis on, et inimesed ei jääks üksi," ütles vanemkaplan Katri Aaslav-Tepandi.

Aaslav-Tepandi ütles, et iga asutus, kes programmiga liitub, saab oma hingehoidja, kellele on võimalik helistada. Hingehoidjaid, kes võiksid hakata kõnedele vastama võib olla kokku umbes 70 ringis.

Toimetaja: Aleksander Krjukov

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: