Märtsis langes uute sõiduautode müük veerandi võrra
Uute sõiduautode müük Eestis langes märtsis oodatult: eelmise aasta sama kuuga võrreldes müüdi uusi sõiduautosid 24,5 protsenti vähem.
Märtsis müüdi Eestis 1685 uut sõiduautot, mis jäi mulluse märtsikuu tulemusele alla 548 autoga, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit (AMTEL). Esimese kolme kuuga kokku on tänavu ostjatele üle antud 5647 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta esimese kvartali müügitulemustele alla 8,5 protsenti.
"Autokaubanduse tsükkel on pikk, tellimuse ja tarne ajaline vahe võib olla kuid. Seetõttu hoidis Eesti uute autode müük märtsis tellimuste täitmise abil veel "nina vee peal", kuid inimeste piiratud liikumine ning loomulikult osa majandussektorite sattumine väga tõsise surve alla sunnivad lähimate kuude prognoose veelgi allapoole korrigeerima," kommenteeris AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat.
Ka autoteenindustöökodades on liikumine tuntavalt vähenenud, lisas Sillat.
"Positiivse poole pealt tooksin välja elektriautode müügi tuntava tõusu eelmise aastaga võrreldes. Arvestades üldise müügi vähenemist on osakaal veelgi suurem."
Kogu sõiduautode müügist moodustasid märtsis ligi kolmandiku keskmised maasturid, mille osakaal oli 32,5 protsenti. Populaarsed olid ka väiksemad keskklassi autod (21,6 protsenti). Hübriidautosid müüdi 277, elektriautosid 22 ja CNG gaasiautosid 79.
Automarkidest moodustasid esikolmiku Toyota (334), Škoda (212) ja Renault (160). Mudelitest eelistasid ostjad kahte Toyota mudelit – Corollat müüdi 124 ja RAV4 eelistas 118 ostjat. Populaarsuselt kolmas oli Renault Clio (99).
Tarbesõidukite müük langes märtsis 29,8 protsenti ja esimeses kvartalis müüdi möödunud aasta sama perioodiga võrreldes neid 18,7 protsenti vähem.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi