Prantsuse regulaator pidas Hollandi rattareklaami hirmutavaks ja keelas selle
Prantsuse reklaamijärelevalve amet ARPP keelas Hollandi jalgrattatootja reklaami, kuna ameti hinnangul kultiveerib see alusetut hirmu.
Reklaamvideos näidatakse tohutut autoliiklust ning üksikut autot, mille kerelt peegelduvad korstnad ja liiklusõnnetus ning mis hiljem ära sulab. "Reklaamis kujutavad autod mineviku eduvõidujooksu, kutsudes oma liikumisviise linnas ümber mõtestama puhtama ja rohelisema tuleviku nimel," ütles reklaami tellinud elektrirattaid tootva ettevõtte VanMoof asutaja Taco Carlier ajalehele Telegraaf.
"Me oleme teadlikud, et see ei ole tavaline rattareklaam. See on üleskutse tegudele, võimalus jätta minevik selja taha ning liikuda edasi nii, et sellest saaks kõik kasu. Status quo küsimärgi alla seadmine viib alati vastasseisudeni, aga me tahtsimegi seda kohe algusest peale," selgitas Carlier.
"Meie hinnangul on mõned pildid auto peegelduses tasakaalust väljas ja diskrediteerivad kogu autotööstust," teatas Prantsuse reklaamiaamet oma kirjas VanMoofile. "Tehaste ja korstende kujutised ning liiklusõnnetus loovad hirmuõhkkonna. Seega tuleks seda muuta," märgib ARPP oma kirjas ning viitab Prantsuse seadustele, mille kohaselt ei tohi kommertsreklaamides kasutada hirmu ega kannatusi.
"On hämmastav, et autoettevõtetel lubatakse varjata nende põhjustatud keskkonnaprobleeme, aga tsenseeritakse neid, kes tõstatavad selle teema," ütles rattaettevõtte juht. Tema sõnul hakati sama reklaamlõiku juba kaks nädalat varem näitama Hollandis ja Saksamaal, kuid seal sai see avalikkuselt hea vastuvõtu.
VanMoof leidis, et ARPP otsuse taga võisid olla ka Prantsuse autööstuse raskused, mida on veelgi suurendanud koroonakriis.
ARPP juht Stephane Martin lükkas sellise kriitika tagasi: "See on klassikaline vastus, seada meie sõltumatus kahtluse alla ning lasta meedial tõstatada tsensuuri teema," ütles ta.
"Me ei saa lasta panna kogu majandussektorit halba valgusesse. See on õiglase konkurentsi oluline eeltingimus. Mõnes valdkonnas lähevad reklaamid liiga kaugele, esitades ebavajalikke kujutisi nagu suitsevad tehasekorstnad, millel pole autotööstusega mingit pistmist," lisa Martin.
Ettevõtte usub, et reklaami keelamine Prantsuse võimude poolt annab lisaimpulsi nende uute rattamarkide müügile.
Toimetaja: Mait Ots