Ühinemine Genfi liikluse konventsiooniga avab autojuhtidele 40 riigi teed ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Kategooriad juhiloal.
Kategooriad juhiloal. Autor/allikas: Riigi Teataja

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis valmis eelnõu Eesti ühinemiseks Genfi teeliikluse konventsiooniga. Kui valitsus eelnõu heaks kiidab, võivad Eestis juhiloa saanud inimesed sõita ka Jaapanis, kõigis osariikides Ameerika Ühendriikides, aga ka Rwandas ja Süürias.

Pärast taasiseseisvumist liitus Eesti Viini teeliikluse konventsiooniga. Tänu sellele tunnustatakse Eestis välja antud juhiluba enam kui 80 maailma riigis. Meie juhiluba saab kasutada ka nendes riikides, mis Viini konventsiooniga liitunud pole, aga kuuluvad Euroopa Liitu või Euroopa majanduspiirkonda.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse peaspetsialist Mait Klein rääkis, et lisaks Viini teeliikluse konventsioonile kehtib maailmas ka 1940-ndatest pärit Genfi teeliikluse konventsioon.

"Selle Genfi konventsiooniga on liitunud üle 40 riigi, kes Viini konventsiooniga liitunud pole," ütles Klein.

Nendes riikides Eesti juhilubasid üljuhul ei tunnustata. Samas reisivad Eesti inimesed üha enam ja satuvad ka järjest rohkem lubadega hätta. Segadust suurendab see, et näiteks Austraalias saab Eestis välja antud loaga ikkagi sõita, samuti osas USA osariikides. Tulevikus peaks Eesti inimeste elu välismaal lihtsamaks muutuma, sest nüüd plaanib Eesti ka ise Genfi konventsiooniga ühineda.

"Tähendab see seda, et me peame kasutusele võtma Genfi konventsiooni kohase rahvusvahelise juhiloa blanketi. Kui inimene reisib Genfi konventsiooni osalisriiki, siis ta peaks maanteeametist taotlema vastava rahvusvahelise juhiloa. Ta saab sellega osalisriigis tõendada, et tal juhtimisõigus on, sest meie juhiluba on eestikeelne ja ei pruugi USAs või Jaapanis arusaadav olla," selgitas Klein.

Niisuguse rahvusvahelise juhiloa saab maanteeametist 26 euro eest. Kui see olemas, võib lisaks Jaapanile ja USA-le autot juhtida ka näiteks Haitil, Jamaicas, Süürias ja Rwandas. Lisaks sõiduauto ehk B-kategooria juhiloale mahuvad Genfi konventsiooni alla ka mootorratta, veoauto ja bussi juhtimiseks vajalikud load.

"Kuna eelnõu kohaselt pole seadusi vaja muuta, siis ratifitseerimist riigikogus vaja ei ole. Seaduse järgi piisab vabariigi valitsuse heakskiidust sellele liitumisele."

Neljapäeval saatis majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Genfi teeliikluse konventsiooniga liitumise eelnõu kooskõlastusringile. Kuupäeva, mil 40 riigi teed Eesti sõidukijuhtidele avanevad, Mait Klein siiski veel välja lubama ei hakka.

"Natuke on vaja aega, et maanteeamet jõuaks välja töötada selle rahvusvahelise juhiloa blanketi ja jõuaks hanke korraldada nende blankettide trükkimise jaoks."

Toimetaja: Mirjam Mäekivi

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: