Narva ostukeskused on suletud piiri tõttu kaotanud viiendiku käibest ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Astri keskus.
Astri keskus. Autor/allikas: astrikeskus.ee

Narva suured ostukeskused on koroonaviiruse ohjeldamiseks suletud piiri tõttu kaotanud kuni viiendiku klientidest ja käibest. Ostjate vähenedes kahandavad keskused kulusid ja arendavad e-kaubandust.

Vene turist on Narva kaubanduskeskustes hinnatud ja oodatud poodleja. Ta ostab korraga palju ning keskmisest kallimaid kaupu. Kuid alates kevadest on piir turistile suletud.

"See tähendab meil Narvas ligikaudu 20 protsendi suurust käibe ja külastatavuse langust," ütles Astri ja Fama kaubanduskeskuste tegevjuht Tarmo Kleimann ERR-ile.

Toiduainetest ostsid Vene turistid tavaliselt suures koguses piimatooteid. Näiteks enne jõule olid Narva Rimi hüpermarketi letid juustust praktiliselt tühjaks ostetud. Nüüd on pilt sootuks teine. "Me näeme oma kaupluste müügis suuri kukkumisi, see on kümnetes protsentides. Kukkumine on kõige suurem tootegruppides, mida turistid enim ostsid," rääkis Rimi formaadijuht Meelis Migur.

Narva Prisma Peremarket asub turistide liikumisteedest veidi eemal, võib-olla seepärast langes piiri sulgudes ostjate arv võrreldes mullusega vaid kümnendiku ja juustumüük kaheksa protsendi võrra. Suvekuudel aga ostjate arv taastus. "Võib järeldada, et kohalike ostjate ja lähedalasuvate linnade ostjate arv tõusis umbes sama palju, kui langes seoses piiride sulgemisega. Kuna meil on päris lai sortiment ja poe pind võimaldab turvaliselt ostelda, on Narva Prisma suutnud klientide arvu hoida," selgitas Prisma Peremarketi regioonijuht Viktoria Smirnova.

Narva Rimi hüpermarket loodab ostjate vähenedes töökohti säilitada ning koondamiste asemel vähendati töötajate töökoormust, kuid mis edasi saab pole selge. "Kui algselt lootsime, et tegemist on lühiajalise probleemiga, siis praegu on juba suve teine pool ja hetkel info puudub, et millal piir võiks avaneda. Tuleb nüüd vaadata, kuidas edasi. Mis need lahendused on, arutame poe töötajatega," ütles Migur.

Tema sõnul loodetakse lisakliente leida läbi hiljuti avatud e-poe. "Esialgu on müüginumbrid veel tagasihoidlikud, aga nii kui kriisi teine laine peaks kohale jõudma, siis ma arvan, et see aktiivsus kasvab hüppeliselt," rääkis Migur.

Astri ja Fama kaubanduskeskuste tegevjuhi Tarmo Kleimanni sõnul arendavad ka nemad e-kaubandust, lisaks inveteeritakse püsikulude vähendamiseks energiasäästuprogrammi.

Toimetaja: Mait Ots

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: