Toidufirmad: kliimamuutuste vastu võitlemine suurendab kulusid
Globaalsed toidufirmad investeerivad miljardeid dollareid, et vähendada kasvuhoonegaaside koguseid. Samuti eeldavad firmad, et tarbijate huvi keskkonnasõbralike toitude vastu säilib.
Maailma suurim toidu- ja joogifirma Nestle tahab vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid. Firma tahab parandada pakendite kvaliteeti, et neid saaks rohkem taaskasutada, teatas The Wall Street Journal.
"Peame arvestama mõnevõrra suuremate kuludega. Kui kohe ei investeeri, siis ei muutu tehnoloogiad kliimasõbralikumaks," ütles neljapäeval Nestle tegevjuht Mark Schneider.
Hetkel sõltub toiduainetööstus plastpudelitest ja mahutitest. Nestle plaanib, et järgmise viie aastaga on kõik nende pakendid taaskasutavad.
Tarbijad, investorid ja valitsused survestavad ülemaailmseid toidufirmasid, et nad vähendaksid kasvuhoonegaaside heitkoguseid. Kaks kolmandikku tarbijatest on nõus keskkonnasõbralike toodete eest maksma kõrgemat hinda, teatas uuringufirma Nielsen IQ.
Seetõttu lubavad mitmed suured toidufirmad investoritele, et kasutavad rohkem taaskasutatavaid materjale, vähendavad vee kasutamist ja kasvuhoonegaaside heitkoguseid.
Põllumajandusfirma Archer Daniels Midland Co (ADM) pakub farmeritele stiimuleid, et nad kasutaksid toidukasvatamisel kliimasõbralikumaid meetmeid.
"Need jõupingutused võivad aidata põllumeestel lõpuks suuremat saaki kasvatada. Kuid selle realiseerumine võib võtta aastaid aega ja vahepeal võivad põllumajandustootjate kulutused kasvada," ütles põllumajandusfirma ADMi tegevjuht Juan Luciano.
Toimetaja: Karl Kivil