Maailma vähenev kaubanõudlus pärsib ka konteinerite tootmist

Ajaleht Financial Times kirjutab, et firmad toodavad üha vähem konteinereid, kuna maailmas väheneb nõudlus kaupade järele. Hiinas asuvad sadamad on nüüd täis suuri konteinereid.
Koroonaviiruse epideemia tõi kaasa veebikaubanduse kasvu. Laevakompaniid olid seetõttu hädas kasvava nõudluse teenindamisega. Pandeemiast tingitud piirangud põhjustasid tõsise puuduse tühjadest konteineritest ning firmad tootsid seetõttu rohkem konteinereid.
Pärast majanduse taasavamist vähenes nõudlus kaupade järele. Nõudluse vähenemine mõjutab ka konteinerite tootjaid. Hiina firma China International Marine Containers kasum langes selle aasta esimeses kvartalis 91 protsenti. Firma kasum oli 23 miljonit dollarit. "Standardkonteinerite müük vähenes 77 protsenti," teatas firma.
Hiina riikliku laevanduskontserni COSCO konteinerite tootmise haru COSCO Shipping Development kasum vähenes selle aasta esimeses kvartalis 71 protsenti, vahendas Financial Times.
Maailma Kaubandusorganisatsiooni (WTO) majandusteadlased eeldavad, et nõudlus konteinerite järele sel aastal kahaneb. WTO prognoosib, et sel aastal kasvab kaubavahetus vaid 1,7 protsenti.
Sadamate juhid seisavad nüüd silmitsi uue probleemiga. "Konteinerite varud on Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas praegu rekordtasemel. Piirkonna sadamad on täis tühjasid konteinereid," ütles laevandusfirma Maersk tippjuht Anne-Sophie Zerlang Karlsen.
Toimetaja: Karl Kivil