Rail Baltic kuulutas välja viie raudteelõigu hanke, ehitus algab kevadel

Rail Balticu raudtee Eesti põhitrassi esimeste lõikude ehitustööd algavad 2024. aasta kevadel. Reedel kuulutas Rail Baltic Estonia (RBE) välja hanked järgmise 52,6 km põhitrassi alusehituse ja ristumiste rajamiseks.
Reedel kuulutati välja viie põhitrassilõigu ehitushanked Harju- ja Raplamaal: Soodevahe–Kangru; Kangru–Saku; Saku–Harju/Rapla maakonnapiir; Hagudi–Alu; Alu–Kärpla. Nendel lõikudel on seni valmis ehitatud või ehitamisel üle 20 raudteeristumise.
Viie lõigu hanke eelduslik koguhind on ligikaudu 400 miljonit eurot. Ehituslepingu pikkuseks on olenevalt lõigust 40 kuni 48 kuud.
Koos peagi lepinguteni jõudvate trassilõikudega peaks hiljemalt aasta pärast toimuma ehitustegevus 74 kilomeetril Rail Baltica Eesti trassiosal, mis moodustab enam kui kolmandiku kogu Eesti põhitrassi pikkusest, teatas RBE. Harju maakonnas läheb raudtee ehitusse kogu ulatuses Ülemiste reisiterminalist maakonna piirini.
"Aasta pärast tahame näha, et käiks aktiivne raudtee alusehitus rohkem kui kolmandikul Eesti osal tulevasest raudteest. See võimaldab meil püsida graafikus, kus saaksime 2030. aastal alustada rongiliiklusega," ütles RBE juhatuse esimees Anvar Salomets.
Salometsa sõnul saavad äsja väljakuulutatud põhitrassi ehitushanked olema tõenäoliselt viimased, mida lahendatakse nii lühikeste lõikudena.
"Oleme muutmas hankestrateegiat ülejäänud raudtee alusehituse ja pealisehituse hankimiseks ning otsime hetkel ka konsultanti, et minna edasi niinimetatud allianss mudeliga," lausus ta.
Toimetaja: Marko Tooming