Elektrilevi tõstab oktoobrist võrgutasu keskmiselt 7,1 protsenti

Elektrilevi tõstab alates tänavu 1. oktoobrist võrgutasusid keskmiselt 7,1 protsenti ja keskmine tariif hakkab olema 4,40 s/kWh. Ühtlasi kehtestab võrguettevõte kõigile pakettidele kuutasu.
Elektrilevi põhjendab hinnatõusu suurenenud investeeringu- ja hooldusvajadustega, lisaks tõi ettevõte välja kiirest inflatsioonist tingitud üleüldise tööde ja materjalide hinnatõusu.
Elektrilevi haldab ja hooldab üle Eesti 61 000 km elektrivõrku ja üle 24 000 alajaama. "Selleks, et tagada tarbijatele stabiilne elektriühendus ja varustuskindlus ning kiire rikete lahendamine, vajab meie vananev võrk iga-aastaselt tunduvalt suuremaid investeeringuid kui senine võrgutasu on võimaldanud," sõnas Elektrilevi juhatuse esimees Mihkel Härm.
Konkurentsiametiga kooskõlastatud hinnatõusu käigus lisandub ka kõikidele pakettidele, kus veel ei olnud, võrguteenuse kuutasu. Kuutasu katab ettevõtte teatel elektrivõrgu ülalpidamiseks ja uuendamiseks vajalikke kulutusi. Kuutasu on korterites valdavalt ühetaoline, eramutes ning väikeäridel sõltub kuutasu liitumispunkti kaitsme suurusest.
Tavalise kodutarbija elektriarvest moodustab võrgutasu umbes poole.
"Tänane tariif sisaldab remondi-hoolduskulusid 2021. aasta tasemel, aga vahepeal on olnud 37-protsendine inflatsioon. Seega on selge, et kulutase tariifis vajas korrigeerimist," lisas Härm.
Elektrilevi on alustanud ka keerulistes ilmastikuoludes tekkivate rikete ennetamiseks liinikoridoride laiendamistega. Liinikoridoride laiendamist on plaanitud teha ligi 4200 hektaril aastas ja selleks kulub lähiaastatel enam kui 10 miljonit eurot aastas.
Välistatud pole uue hinnatõusutaotluse sisseandmine konkurentsiametile
Elektrilevi finantsjuht Kristi Ojakäär ütles täiendavalt ERR-ile, et Elektrilevi viimane hinnatõusutaotluse menetlus konkurentsiametis võttis aega poolteist aastat ning selle aja jooksul kandis ettevõte suuremaid kulutusi ja tegi kõrgemaid investeeringuid, kui seda võimaldaks praegune tariif.
Tema sõnul kestis menetlus nii kaua seetõttu, et konkurentsiamet soovis igakülgselt läbi käia Elektrilevi kulude ja investeeringute vajaduse ja põhjendused. "Peame tunnistama, et vahepeal ka nii-öelda asjaolud muutusid, kulud ja investeeringute vajadus kasvas veelgi ja pidime ka oma taotlusandmeid vahepeal muutma. Sellise kahepoolse protsessi tulemusel siis kestis kogu taotluse läbivaatamine poolteist aastat," ütles Ojakäär.
Kuna nüüdseks on olud menetlusajaga võrreldes taas muutunud, hinnad on veelgi tõusnud ja investeeringuvajadus muudkui kasvab, siis pole välistatud ka uue taotluse sisse andmine, kuigi praegu ettevõttel otseselt sellist plaani pole.
"Me olukorral ja vajadusel hoiame kindlasti pilku alati peal ja kui ilmneb vajadus tariifi muuta, siis selle me kindlasti võtame töösse. Selline kohustus tuleneb Elektrilevile tegelikult ka seadusest," rõhutas Ojakäär.
Toimetaja: Mirjam Mäekivi, Kadri Põlendik