Transpordiamet plaanib suurt piletimüügi ja teekonna planeerimise keskkonda

Transpordiamet valmistab ette keskkonda, kust inimesed saaksid osta kõikvõimalikke ühistranspordipileteid, tellida takso või rentida auto ning planeerida oma teekonda. Esialgu otsitakse analüüsi tegijat, et aru saada, kas see on ka tehniliselt ja õiguslikult teostatav.
Transpordiamet kuulutas hiljuti välja riigihanke, mille nimetus on pikk ja segane: (hange) liikuvusteenuste ja piletimüügi integreeritud andmevahetusplatvormi MaaS X-tee arendamisele eelneva analüüsi läbiviija leidmiseks.
Selle taga on lihtne plaan luua keskkond, mis ühendaks eri transporditeenuste pakkujad ning kus inimesed saaksid osta kõikvõimalikke ühistranspordipileteid, aga tellida ka taksot ja rentida autot ning planeerida oma teekonda.
Esialgu otsitakse aga tegijat analüüsile, et saada vastused tehnilistele ja õiguslikele küsimustele, ütles ERR-ile transpordiameti liikuvuse projektijuht Helen-Liis Ridbeck.
"Hetkel oleme faasis, kus hangime alles vajalikke analüüse, mille eesmärgiks on välja selgitada, kas tehniliselt ja õiguslikult on võimalik kasutada ka juba olemasolevaid platvorme ning kas uut arendatavat teenust on võimalik olemasolevate reisiplaneerimise ja tellimissüsteemidega ühildada," lausus Ridbeck.
Praegu on riigil olemas reisiplaneerimiskeskkond peatus.ee, mille haldajaks on märgitud regionaal- ja põllumajandusministeerium.
Keerulise nimega MaaS X-tee on keskkond või "turvalise andmevahetusega vahekiht", mis ühendab kõiki ühistranspordi ja teisi liikuvusteenuse pakkujaid (buss, rong, takso, autorent).
"Seega loob MaaS X-tee andmevahetuskiht alles võimaluse uut laadi teenuse turule tulekuks, kus kogu teekonnaks vajaminevad teenused saaks ühest kohast ning sõiduõigused samuti soetada ühe tehinguna," ütles Ridbeck.
Prototüübi arendus toimub moodulitena, iga mooduli toimivust testitakse koos osapooltega veendumaks selle sobivuses. Kõik arendustegevused on planeeritud etappidena.
"Hetkel oleme etapis, kus hangime alles eelanalüüse, mis puudutavad andmevahetuse võimalikkust. Lõpptarbijale suunatud, nii-öelda valmisprodukti tähtaega ei saa me hetkel prognoosida, kuna enne seda on veel palju eeltööd vaja ära teha," lausus Ridbeck.
Kas seda hakkab tulevikus haldama riik ise või otsitakse selle jaoks operaator, pole veel samuti selge. Vastuse peaks andma hangitav analüüs.
Projekti toetatakse riigikantselei avaliku sektori innovatsioonifondist. Kogu projekti eelarve on 840 000 eurot ning selle kestus on poolteist aastat.