Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.
Tallinnas avas uksed Subway võileivarestoran

Ameerikas 1965. aastal asutatud võileivarestoran Subway avas Tallinnas Estonia puiesteel Baltimaade esimese söögikoha, aastaks 2020. plaanib ettevõte avada Eestis vähemalt 20 restorani.
Subway võileivaketti on üritatud Eestisse tuua ligi kümme aastat. Tänu kahe noore Eesti mehe Ats Raigla ja Henry Oro entusiasmile sai see nüüd teoks, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Ats oli 2006. aastal vahetusüliõpilane Ameerika ühendriikides, ta tuli selle mõttega sealt tagasi, ta lihtsalt teadis, et selline asi on olemas ja seda võiks kunagi teha. Ühel hetkel lihtsalt võtsime kätte ja hakkasime seda tagant lükkama," rääkis Footlong OÜ juhatuse liige Henry Oro.
Esimese sammuna saatis Ats Raigla paari aasta eest Subwaysse frantsiisi taotlemiseks anonüümse ankeedi. Alguses aidati Subwayd omast vabast tahtest. Eesti meeste motivatsioon ja huvi võitis Subway usalduse.
"Subway ei lähe uuele turule, ei ava seal uut poodi ja ei ütle, et siin me nüüd oleme! Me töötame alati koos ettevõtjatega, frantsiisijatega.Frantsiisiomanikud esitavad oma äriplaanid, investeerivad raha ning ostavad tegutsemisloa. Me areneme seal, kus on meie vastu huvi," selgitas Subway piirkondlik arendusjuht Justin Goes.
Henry Oro märkis, et Subwayl on Eestis suured plaanid - 2020. aasta lõpuks tahetakse avada vähemalt 20 söögikohta. "Footlong OÜ kui minu ja Atsi enda eesmärk oleks vähemalt pooled neist endale saada," lisas Oro.
Frantsiisileping näeb ette, et Subway kihiliste võileibade vahele tuleb liha Soome kaudu, värske köögivili ostetakse aga Eestist, Vegelogist. Oma trumbiks peab Subway kohapeal küpsetatud saiatooteid.
"Subway sai on eriline. Kui võtta Big Maci sai ja panna sinna vahele meie Teriyaki kana, siis ei maitseks see hästi," ütles Justin Goes.
Subway peamised konkurendid on Eesti turul teised kiirtoiduketid nagu McDonalds, Hesburger ja Deli Express, aga ka Metro võileivakohvik Tartus.
"Ma usun, et turgu jätkub mõlemale, nii meile kui talle. Jään huviga ootama, millal nad laienevad Tartusse. Ega meiegi pole siin püssi põõsasse visanud, võib-olla vastame samaga," sõnas Noortelt Noortele OÜ juhatuse liige, Metro omanik Silver Ottas.
"Ats oli 2006. aastal vahetusüliõpilane Ameerika ühendriikides, ta tuli selle mõttega sealt tagasi, ta lihtsalt teadis, et selline asi on olemas ja seda võiks kunagi teha. Ühel hetkel lihtsalt võtsime kätte ja hakkasime seda tagant lükkama," rääkis Footlong OÜ juhatuse liige Henry Oro.
Esimese sammuna saatis Ats Raigla paari aasta eest Subwaysse frantsiisi taotlemiseks anonüümse ankeedi. Alguses aidati Subwayd omast vabast tahtest. Eesti meeste motivatsioon ja huvi võitis Subway usalduse.
"Subway ei lähe uuele turule, ei ava seal uut poodi ja ei ütle, et siin me nüüd oleme! Me töötame alati koos ettevõtjatega, frantsiisijatega.Frantsiisiomanikud esitavad oma äriplaanid, investeerivad raha ning ostavad tegutsemisloa. Me areneme seal, kus on meie vastu huvi," selgitas Subway piirkondlik arendusjuht Justin Goes.
Henry Oro märkis, et Subwayl on Eestis suured plaanid - 2020. aasta lõpuks tahetakse avada vähemalt 20 söögikohta. "Footlong OÜ kui minu ja Atsi enda eesmärk oleks vähemalt pooled neist endale saada," lisas Oro.
Frantsiisileping näeb ette, et Subway kihiliste võileibade vahele tuleb liha Soome kaudu, värske köögivili ostetakse aga Eestist, Vegelogist. Oma trumbiks peab Subway kohapeal küpsetatud saiatooteid.
"Subway sai on eriline. Kui võtta Big Maci sai ja panna sinna vahele meie Teriyaki kana, siis ei maitseks see hästi," ütles Justin Goes.
Subway peamised konkurendid on Eesti turul teised kiirtoiduketid nagu McDonalds, Hesburger ja Deli Express, aga ka Metro võileivakohvik Tartus.
"Ma usun, et turgu jätkub mõlemale, nii meile kui talle. Jään huviga ootama, millal nad laienevad Tartusse. Ega meiegi pole siin püssi põõsasse visanud, võib-olla vastame samaga," sõnas Noortelt Noortele OÜ juhatuse liige, Metro omanik Silver Ottas.
Toimetaja: Karin Koppel