Inspektsiooni häirib autoremonditöökodades vanaõli põletamine ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Autor/allikas: Postimees/Scanpix
Keskkonnainspektsiooni aasta lõpus autoremonditöökodades läbiviidud kontrollimised näitasid, et üheks tõsisemaks probleemiks selles valdkonnas on vanaõli põletamine.
Vanaõliks nimetatakse jäätmeseaduse tähenduses mineraalset või sünteetilist määrdeainet või tööstusõli, eelkõige sisepõlemismootorites kasutatud õli ja käigukastiõli, määrdeõli, turbiiniõli ning hüdraulikaõli, mis ei sobi enam algselt ette nähtud kasutuseks, ütles keskkonnainspektsiooni pressiesindaja Leili Tuul ERR-i uudisteportaalile.

Eelmise aasta lõpus kontrollis keskkonnainspektsioon 105 remonditöökoda üle Eesti ning 34 firmas ehk kolmandikul kontrollitutest avastati erinevaid puudusi: ei peetud kinni vanaõli käitlemise nõuetest, jäätmeid ei kogutud ega sorteeritud nõutaval viisil, ohtlike jäätmete mahutitel puudus nõuetekohane märgistus, samuti tuvastati keelatud lahustite kasutamist.
Enim rikkumisi tuvastas inspektsioon Harjumaal, kus on teiste maakondadega võrreldes ka arvukamalt autode remondi ja hooldusega tegelevaid ettevõtteid.

Nelja Tallinnas tegutseva ettevõtte suhtes käivitati väärteomenetlus, sest kõigil juhtudel oli probleemiks vanaõliga kütmine. Lisaks väärteomenetlustele käivitas inspektsioon Tallinnas neli järelevalvemenetlust ja tegi ühe suulise hoiatuse.

"Ülejäänud rikkumiste puhul on menetluse alustamine otsustamisel, osal juhtudest on vaja asjaolusid täpsustada ja viiakse läbi täiendav kontroll," märkis Tuul.

Ka varasemad autoremonditöökodade kontrollimised ja keskkonnaministeeriumi 2012. aastal läbiviidud uuring on näidanud, et vanaõli käitlemisega on probleeme. Ei teata või ei arvestata sellega, et vanaõli on ohtlik jääde, mille käitlemiseks on vaja jäätmeluba ning et vanaõli tohib üle anda ainult ohtlike jäätmete käitluslitsentsi ja jäätmeluba omavale ettevõttele.

Keskkonnainspektsiooni keskkonnakaitse osakonna peainspektor-nõuniku Tarmo Tehva sõnul püsib kahjuks paljudel arusaam, et kui müüakse vedelkütuste põletamiseks mõeldud katlaid, mida tihtipeale reklaamitaksegi vanaõli katelde või põletitena, siis järelikult tohib vanaõli põletada.

Mullu sügisel korraldasid keskkonnainspektsioon, keskkonnaamet, AMTEL keretööde alaliit ja jäätmekäitlejate liit autode remondi ja hooldusega tegelevatele ettevõtetele teabepäeva, kus selgitasid, mida peab vanaõli ja muude ohtlike ainete käitlemisel silmas pidama, kuid sellele vaatamata ei ole probleemid kadunud. 

Keskkonnainspektsioon jätkab autoremonditöökodade kontrollimist ning tuletab meelde, et vanaõli põletamine toob kaasa rahatrahvi füüsilisele isikule kuni 1200 eurot ja juriidilisele isikule kuni 32 000 eurot.

Toimetaja: Marek Kuul

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: