Volkswagen nimetas uueks tegevjuhiks Matthias Muelleri ({{commentsTotal}})

Matthias Mueller.
Matthias Mueller. Autor/allikas: John MacDougall/AFP/Scanpix

Täna kogunenud Volkswageni nõukogu valis uueks tegevjuhiks Porsche üksuse juhi Matthias Muelleri.

Nõukogu kohtus, et arutada edasisi samme pärast seda, kui avalikkusesse jõudis info, et Volkswagen on installinud miljonitesse diiselautodesse tarkvara, mis varjab heitgaaside taset, vahendas BBC.

Kolmapäeval teatas senine ettevõtte juht Martin Winterkorn, et astub ametist tagasi.

"Matthias Muelleril on tugevad strateegilised, korporatiivsed ja sotsiaalsed omadused. Me hindame tema kriitilist ja konstruktiivset lähenemist," ütles nõukogu esimees Berthold Huber pressikonverentsil.

Mueller ütles, et tema peamine eesmärk on taastada ettevõtte maine.

"Mu kõige tähtsam üelsanne on võita tagasi usaldus Volkswagen Groupi vastu, jätmata ühtki asja kahe silma vahele, olles maksimaalselt läbipaistev ja tehes praegusest olukorrast õiged järeldused," ütles Mueller.

Ta lisas, et üle maailma sõidab Volkswageni autodega 80 miljonit inimest.

Ta teatas ka muudatustest ettevõtte juhtimises ja lubas anda regionaalsetele üksustele suurema autonoomia.

Varem on spekuleeritud, et Volkswagen vahetab tõenäoselt välja veel inimesi juhtkonnast, kelle mainet skandaal määris.

Osad investorid arvavad aga, et uue tegevjuhi määramine kõigest kaks päeva pärast eelmise tagasiastumist võib olla liigne kiirustamine. Ühe Volkswageni suurema investori Nordea investeeringute juht Sasja Beslick ütles, et tegemist on lihtsalt nõukogu "paanikahooga".

Samas tõdes ta, et juhi kiirel väljavahetamisel võib olla ka eeliseid. "Nad peavad tõsiselt taastama turgude usalduse ja üks parimaid võimalikke viise selleks on uue juhi nimetamine ja kõige vana ja vastutustundetu sidumine vanaga," ütles ta.

Skandaal sai alguse, kui Volkswagen pidi USA-s algatatud uurimise raames tunnistama, et miljonitesse diiselautodesse on installitud tarkvara, mis varjab heitgaaside taset. Ettevõtte hinnangul mõjutab skandaal kokku 11 miljonit masinat ja firma on eraldanud skandaaliga seotud kulude katteks 6,5 miljardit eurot.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: