Kose-Mäo neljarealine teelõik valmib hiljemalt 2025. aastaks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Tallinna-Tartu maantee
Tallinna-Tartu maantee Autor/allikas: PM/Scanpix

Esialgsete arvutuste kohaselt maksab Kose-Mäo lõigu neljarealiseks maanteeks ehitamine 170-220 miljonit eurot. Majandus- ja taristuminister Kristen Michali hinnangul on lõigu optimaalseim valmimisaeg aastail 2021-2022, kuigi projekti valmimist planeeritakse ajavahemikku 2020 kuni 2025.

Maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk ütles ERR-i raadiouudistele, et amet on alustanud Kose-Mäo lõigu kavandamist vastavalt kehtivale teehoiukavale. Rahastamise küsimusi lahendatakse koostöös rahandus- ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga.

"Projekteerimine on käimas Kose-Võõbu lõigul ja projekteerimisleping on allkirjastatud ka Võõbu-Mäo lõigu projekteerimiseks," täpsustas Sirk. Ta lisas, et maanteeameti hinnangul võiks alustada ehitushangete tegemist 2017. aastal.

"Järgmiseks aastaks raha ei ole eraldatud ja seetõttu pole me ka suunanud ressurssi, et alustada ehitushankeid," lisas Sirk.

Maaomandiga seotud küsimused on tänaseks Kose-Võõbu lõigul enamuses lahendatud, kuid Võõbu-Mäo lõigul on maanteeamet otsustanud, et enne, kui rahastus pole otsustatud, siis maade omandamisega tegelema ei hakata.

Ehitushanked jagatakse kolmeks etapiks. "Aga kui me vaatame lõiku, mida kasutada oleks võimalik, siis tervikuna peaks olema Koselt-Võõbuni võimalik sõita neljarealisel teel pärast esimese kahe etapi realiseerimist ning kolmandas etapis ehitatakse teelõik Võõbult-Mäoni," selgitas Sirk.

Michal: analüüsid veel valmivad

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal ütles, et Kose-Mäo lõigu võimaliku maksumuse ja rahastuse analüüs jõuab valitsusse loodetavasti juba septembris. "Neljarealine lõik läheb suurusjärgus ja erinevate versioone arvesse võttes maksma ligikaudu 170 kuni 220 miljonit eurot," sõnas Michal.

Rahastamise võimalused on samuti erinevad. "Üks võimalus on teha seda olemasolevate teede arvelt. Teine variant on kasutada tee ehitamiseks kaasata välisvahendeid või muid allikaid," selgitas minister.

Seda kõike hakatakse alles arutama ning kui analüüsid valmivad, siis saab rääkida detailidest täpsemalt, märkis Michal.

Lõigu valmimise ajaks prognoositakse ajavahemikku 2020 kuni 2025. "See sõltub, milline stsenaarium sealt valida. Vast ongi reaalne, et 2021 või 2022 võiks olla neljarealine Tallinn-Tartu maanteelõik valmis," lisas minister.

Toimetaja: Allan Rajavee

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: