Säästumarketid muutuvad Rimideks, osa kauplusi suletakse
Rimi teatas otsusest loobuda Säästumarketi nimest ja kontseptsioonist. Säästumarketid nimetatakse ja kohaldatakse ümber Rimideks, osa kauplusi suletakse.
Säästumarketi brändi kaotamisega loobub Rimi ka odavpoodide keti kontseptsioonist. Kauplused kujundatakse ümber mini-Rimideks, mis tähendab, et vahetub ja laieneb ka kaubasortiment, ent säilib Säästumarketi hinnatase. Need Säästumarketid, mis praegu Rimidega lähestikku asuvad, suletakse. Selliseid kauplusi on kaheksa: Tallinna Marja, Tabasalu, Tartu Anne, Pärnu Papiniidu, Viljandi Jakobsoni, Kuressaare Mooni, Jõhvi ja Valga Säästumarket.
Ettevõte on lubanud kõigile 49 Säästumarketi töötajale pakkuda töökohta Rimi ketis, ent maakondades, kus kauplused edaspidi inimeste elukohast väga kaugel asuvad, võib ette tulla ka koondamisi, kui töötajatel puudub võimalus või soov teise linna või asulasse tööle käia. Rimi personalijuhi Kaire Tero sõnul ei teki probleeme Tallinnas, Tartus ja Pärnus, kus on lihtne töötajaid ühest kauplusest teise ümber suunata, ent ülejäänud maakondades on selliseid töötajaid 39, kellele võib uus töökorraldus ebasobivaks osutuda.
"Oleme valmis hüvitama transporti ja majutust," kinnitas Tero. "Neile, kes uut töökohta vastu ei võta, makstakse toetust vastavalt staažile kuni nelja kuu töötasu ulatuses."
Samuti toetatakse koondamise valinud töötajaid CV koostamises ja harjutatakse nendega tööintervjuud.
Rimi Eesti tegevjuhi Anders Torelli sõnul põhjustas otsuse turu- ja käibeanalüüs. Nimelt on Säästumarketi käive püsinud stabiilne, ent tagasihoidlik, seevastu Rimi käive on käinud ühte jalga jaekaubanduse turuga ning kasvanud koos sellega.
Üleminek Säästumarketitelt Rimidele on mõnda aega juba kestnud, praeguseks on järele jäänud 43 Säästumarketit, millest 35 nimetatakse ümber mini-Rimideks. Lisaks avatakse veel viis täiendavat Rimi kauplust, nii et järgmise aasta lõpuks kuulub kaubandusketile 84 poodi üle Eesti. Kokkuvõttes peaks töötajate üldarv peaks kasvama praegusega võrreldes 50 võrra.
Üleminek viiakse lõpule järgmise aasta jooksul. Rimi investeerib Säästumarketite viimisesse Rimi brändi alla kokku 4,5 miljonit eurot.