TS Laevad: Türgi tehase jaoks oli Leigeri ja Tiiu ehitus liiga keeruline ({{commentsTotal}})

Leiger jõuab Eestisse järgmise nädala algul.
Leiger jõuab Eestisse järgmise nädala algul. Autor/allikas: TS Laevad

Kahe Türgist tellitud parvlaeva valimimise pika hilinemise tõttu suuri kulusid kandva Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad laevandusvaldkonna juht Mart Loik ütles usutluses Eesti Päevalehele, et laevade ostmisele eelnema pidanud riskianalüüs oli tegemata ning türklaste jaoks on Eesti projekt "üle ootuste keeruline".

"Tegelikkuses ei oleks tohtinud kokku leppida, et laevad tulevad liinile 1. oktoobril 2016, vaid oleks tulnud arvestada, et see aeg lükkub vähemalt 5–12 kuud edasi. Kokkulepitud tähtajad olid ebarealistlikult optimistlikud. Ma ei taha kellelegi näpuga näidata, aga ehituse käigus on ilmnenud, et Türgi tehase jaoks on meie projekt üle ootuste keeruline. Nad ütlesid, et me oleme läbi aegade üks nõudlikumaid kliente,” rääkis Loik ajalehele.

Kuigi esimene kahest Türgis ehitatavast laevast - Leiger - on juba teel Eesti poole, on siiski üleval 21 põhimõttelist viga, mille tehas tegi.

"Kuna meie seisukohad mõne olulise tööetapi vastuvõtmise ja kvaliteedi koha pealt ei ühtinud klassiühinguga DNV GL, siis pöördusime ise veeteede ameti poole. Nad saatsid viimastele merekatsetele kohale enda inspektori ja hiljem adresseerisid olulisemad probleemid kirjalikult DNV GL-i peakontorisse. Need olidki need 21 märkust," selgitas Loik.

Ajaleht märgib, et Leiger on "valmis" hoolimata sellest, et evakuatsioonikoridorid on normist mitukümmend sentimeetrit kitsamad, pardakaamerad kipuvad streikima, sonar ei tööta kindlal kiirusel ja kiiruselogi valetab kümnest sõlmest suuremal kiirusel.

Loik ütles, et lõpptulemusega võib Leigeri puhul praegu siiski rahule jääda: "Me saime tehaselt kätte trahvid kogu viivitatud aja eest, lisaks märkimisväärse rahalise kompensatsiooni väiksemate mittevastavuste eest ja meil on tehasepoolne finantstagatis garantiitöödele. Loomulikult ei tea me veel lõpuni, millised probleemid võivad ilmneda, kui laevaga Väinamerel talvistes ekstreemsetes ilmaoludes opereerida. Esimene garantiiaasta, nagu tavaliselt, tuleb töörohke. Korralik külm talv tuleks meile praegu kasuks. See tooks kohe kõik probleemsed kohad esile ja võimaldaks need tehasel garantiiaja jooksul kõrvaldada."

Loik nõustus hinnanguga, et paljud jamad oleksid jäänud olemata, kui türklaste asemel oleks valitud parvlaevu ehitama küll kallimad, kuid ka korrektsemad skandinaavlased.

Teise Türgis valmiva laeva - Tiiu - kohta ütles Loik, et ta loodab selle tänavu vastu võtta, aga Eestisse Tiiu enam sel aastal ei jõua.

Nelja uue parvlaeva ostutehing viis ametist Tallinna Sadama nõukogu eesotsas riigikogu rahanduskomisjoni esimehe Remo Holsmeriga ning juhatuse, kuna juhatuse liikmed Ain Kaljurand ja Allan Kiil said prokuratuuri andmeil ehitajatelt miljoneid eurosid altkäemaksu.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: